Elektrokola 1/2019

84 

Koupit elektronickou verzi

Popis

Katalog elektrokol pro rok 2019 čítá 567 modelů od 20 značek. Z toho 91 kol v obrazové části.

Představení značky, její současné portfolio elektrokol s jejich technickou specifikací.

 

 

Naši redaktoři otestovali pro vás tato elekrokola:

Trek Powerfly

Apache Payat Comp 1

Rockrider E-ST 500

Specialized Women´s Turbo Levo Hardtail 29

Rock Machine Blizzard e90-27 25th

 

současná nabídka motorů na trhu

Jaký motor je právě pro vás nejvhodnější?

text Lukáš Drahovzal, AKUMO.cz

foto archiv autora

S enormním nárůstem zájmu o elektrokola se v posledních letech úměrně rozšířila nejenom nabídka elektrokol, ale také nabídka typů motorů. Je to přirozený vývoj, a pokud se dokážete mezi jednotlivými typy motorů dobře zorientovat, je možné díky tomu vybrat ten nejvhodnější motor, který bude nejlépe splňovat právě vaše konkrétní požadavky odvíjející se od typu použití a jízdních návyků. V opačném případě vám to však výběr vhodného elektrokola může zásadně zkomplikovat, jelikož se v široké nabídce můžete snadno ztratit. Přiblížíme vám tedy nejčastěji používané motory, které na trhu s elektrokoly v současné době můžete najít. Nebudeme zde rozebírat detailně jejich technické parametry, ale pokusíme se poukázat na charakteristické rysy jednotlivých motorů s přihlédnutím na nejčastější kategorie našich zákazníků a jejich požadavky.

 

 

Elektrokola 2019 – jaká a pro koho

Než si vyberete

text Jakub Ditrich

foto archiv autora

Časopis, který držíte v ruce, jste si koupili zřejmě proto, že přemýšlíte o nákupu elektrokola. A nabídka na trhu je již tak široká, že vyzkoušet vše je naprosto nemožné. Tento článek by vám měl pomoci v základní orientaci mezi typy elektrokol, které jsou v letošním roce u nás dostupné.

 

správná rychlost asistence elektrokola

Za vším jsou ti Japonci…

text Jakub Ditrich

foto archiv autora

 

„Elektrokolo vám pomáhá do pětadvaceti kilometrů,“ dozví se zájemce od každého z prodejců. A protože si jen málokdo vybaví, jak rychle vlastně jezdí na „normálním“ kole, tak to vezme jako fakt a je spokojen. Ale brzy po zakoupení dojde u mnoha novopečených majitelů elektrokol k rozčarování. Zjistíte, že vyvinout na rovince na mechanickém kole rychlost okolo 30 km/h zvládne i opravdový necyklista na obyčejném trekingovém nebo městském kole, a v té chvíli je uživatel elektrokola, který se „pere s vypínáním motoru“, ve značné nevýhodě.  Zamysleli jste se, proč by se měl vlastně motor vypínat v této rychlosti? Náš externí autor a specialista na elektrokola – Jakub Ditrich – pátral a výsledek je překvapující – je to díky Japoncům…

 

Eurobike 2018

Vývoj elektro trendů

text a foto Honza Galla

Největší světový cyklistický veletrh Eurobike se každý rok koná na břehu Bodamského jezera a odborné veřejnosti naznačuje, co má čekat v následujícím roce za novinky. Minulý rok se tento cyklistický svátek konal výjimečně už v polovině července, ale brzký termín nic nemění na faktu, že na něm byly představeny nové produkty pro letošní sezonu. Rychlým průletem se podíváme na některé vybrané produkty. rozhovor s výrobcem

Stanislav Glac, Lovelec

Láska k elektronice

text Martin Raufer

foto archiv Stanislava Glace

 

Lovelec je moravská značka elektrokol sídlící v Českém Těšíně. Stojí za ní bratři Glacové, Stanislav je cyklista a kola jsou jeho velkou vášní. Před jedenácti lety podlehl své touze a k roky velice slušně fungující obchodní společnosti Koeximpo přidal další produkt jemu blízký – elektrokolo. Stanislav je sice amatérský, ale zato velice zdatný a nadšený cyklista. Jaké je jeho zázemí a co jej pojí se značkou Lovelec a s elektrokoly, to jsme zjistili pro vás v rozhovoru.

 

rady a zkušenosti z druhé strany pultu

Prodejem to nekončí

zpracoval Lubomír Severin foto uvidíme kdo

Elektrokolo není pouze sofistikované spojení motoru, baterie a řídicí jednotky. Je to ­ především kolo se všemi svými novými konstrukčními prvky. A ty jsou pro mnoho uživatelů, zejména těch, kteří se díky elektrokolu vrátili zpět k aktivnímu pohybu po delší době, leckdy neznámé. A co se může pokazit, to se pokazí. Skutečnost, kterou potvrdí každý, kdo se dostal do kontaktu s jakoukoliv technikou. Výjimkou nejsou ani elektrokola, nyní prodejní pilíř nejedné z klasických cykloprodejen. O zkušenosti a rady s provozem elektrokol jsme požádali Tomáše Fialu z prodejny a servisu Velofiala na pražské Bílé Hoře.

 

rozhovor

S Lenochodem do Číny

připravil Honza Galla

foto Michael Polák a The Sun Trip

Minulý rok se konal již třetí ročník dálkového závodu solárních kol vedoucí z Francie až do čínského Kantonu. Trať dlouhou více než 12 000 absolvoval i jediný český účastník Michael Polák se svým speciálním kolem, kterému říká Lenochod. I když do cíle dojel až po časovém limitu v podobě 100 dní, je jeho výkon více než obdivuhodný. Vybral si totiž jednu z nejtěžších cest, stavěl vlastní kolo i jeho elektrovýbavu a před závodem i během něj ho potkaly těžko ovlivnitelné události, které by slabší jedince už dávno poslaly domů.

 

Na kole i s kolem (nejen po Alpách)             Tyrolsko – Ötztal, Rakousko

Za Ötzim na elektrokole

text Alena Zárybnická, foto autorka a Denisa Kračmanová

Příběh ledového muže z Ötztalského údolí četl aspoň útržkovitě snad každý. Lyžaři zase znají a zbožňují jedny z nejvýš položených a nejrozsáhlejších areálů na úbočích Ötztalského údolí. Svou vlastní zemi „Bike Republic Sölden“ tu mají bikeři. To jsou obecně známá fakta. Že je ale Ötztal taky místem, které si můžete dokonale užít i díky e-biku? Jistě! Z ústí údolí, které leží u Innu ve výšce 750 m nad mořem, se tu pohodlně můžete nechat vyvézt o 1700 metrů výš – do sedla Timmelsjoch a nebo prozkoumávat například nejvýš položenou zpevněnou silnici v Alpách. Ke kamenné mohyle, připomínající místo nálezu člověka z doby kamenné, ale musíte už jen pěšky – z Ventu je to ještě 15 km a 1300 m výškových – tedy vcelku náročný výšlap na celý den.

 

zahraniční region                                                                                                                  Korutany

Prosluněná střecha Rakouska

text Lubomír Severin

foto autor a uvedené zdroje

Korutany jsou nejjižnější rakouskou spolkovou zemí, v českém provedení tou, jíž se projíždí do Slovinska a pak dál na jih. Ale pokud není vaším cílem výhradně moře, vlastně byste ani dál jezdit nemuseli. Region toho nabízí hodně nejen pro cyklisty, ale i turisty všeho druhu. Nejjižněji položená spolková země Rakouska hraničí na jihu se Slovinskem a Itálií, na západě s Východním Tyrolskem, na severu se Salcburskem a na východě se Štýrskem. Korutany se tak nacházejí v samotném srdci alpsko-jaderského regionu a kultury tří zemí, které se tu potkávají, jsou jasně patrné. Ochutnali jsme je na elektrokole.

 

 

Superior Bike Adventure 2018

V Posázaví s podporou

text Slávka Chrpová

foto Radek Laciga, Michaela Lacigová a Alexej Taukachou

 

V pořadí již 17. ročník dvoudenního orientačního bodovacího cyklistického závodu dvojic se konal na konci loňského září ve Zbraslavicích. V krásném prostředí řeky Sázavy se poměřovaly ve dvoudenním etapovém závodě více než dvě stovky závodníků. Každý rok se snaží pořadatelé vymyslet něco nového – tentokrát to byla kategorie elektrokol. A tak naši redaktoři rozhodli popasovat se s nástrahami pořádně zvlněné krajiny s podporou elektrické energie.

Menu