Rock Machine nespí!

20.8.2020

O minulém víkendu jsme měli možnost nahlédnout do budoucnosti, byly nám představeny novinky Rock Machine pro rok 2021.

 

„Odhalovací“ akce se konala u vodní nádrže Seč v kongresovém hotelu, volba místa vzhledem k teplotám byla úžasná, voda je v těchto dnech opravdu potřeba. Na dálku viditelné poutače s logy značky, před hotelem flotila testovacích kol spolu s občerstvovací stanicí. Paráda! Tady strávíme nějaký ten čas rádi.

 

V hotelu byly dvě prezentační místnosti, jedna zaměřená na novinky kolem e-biků. Hlavním tématem byl nový motor od Shimana, jeho přínos, výhody, diagnostika a postupy konfigurace e-biků přímo na míru ušitou pro zákazníka. V dalším sále bylo představeno celé portfolio kol Rock Machine. Kombinace novinek a osvědčených modelů. Z velké části se ale prezentace dotýkala především e-biků. Tento trend nezadržitelně sílí a segment se rychle dostává do popředí prodejnosti. Firma Rock Machine na to zareagovala nabídkou z několika modelových řad. Jsou zde modely od zaměření UFCM (user friendly comfort machine), hravé pevňáky eBlizz, éčkový gravel, pro náročné Blizzard INT e90-297 RZ a mnoho dalších krosových a MTB e-biků. U e-biků, aby bylo zákazníkovi zajištěno co největší pohodlí z hlediska setupu jeho elektrokola, Rock Machine pro rok 2021 nabízí možnost osazení rámu již třemi výrobci elektromotorů. Jsou to Shimano Steps, Sport Drive a novinkou jsou motory Bosch. Takže si zákazník může svůj e-bike parádně naladit tak, jak je mu vhod. Silnější či slabší motor a ovládací panel z řídítek atd.

 

My se zaměřili na Blizzard INT e90-297 RZ. Jedná se o enduro s elektromotorem, kdy je endurová geometrie podpořena systémem Mullet. A tento systém mají aplikovaný i všechny modely enduro. Mullet znamená, že bike využívá na předním kole rozměr 29“ a na zadním kole 27,5“. To by mělo kolu zaručit jistou stopu, dobrou prostupnost terénem a menší zadní kolo by mělo přinést hravost v utažených zatáčkách a technicky náročnějších trialových pasážích. Rám zeštíhlil, baterie je integrovaná v něm a k tomu nový motor Shimano. Tato kombinace bude určitě skvěle fungovat! E-bike je jinak téměř k nerozeznání od klasického endura. Úhel položení hlavy rámu 64°, rozvor 1234 mm, stack 623 mm a reach 451 mm slibují hodně zábavy, jistoty, a s novým motorem Shimano by se chtělo říct, že ta zábava bude dávkována hodně pod tlakem!

 

Další parádní novinkou, na kterou nám padlo oko, byl Blizz TRL. Jedná se o pevný rám, který je osazen odpruženou vidlicí se zdvihem 140 mm a 29“ koly. Toto kolo kopíruje anglický vzor hravých pevňáků, které unesou opravdu těžké zacházení a za málo peněz přinesou svou technologií spoustu zábavy. Když se mrkneme na geometrii, tak každému musí být jasné, že s položením vidlice 66°, reachem 472 mm, stackem 608 mm, rozvorem 1222 mm a délkou zadní stavby 440 mm bude hodně srandy. Zkusili jsme si ji.

Kolo jde parádně za pedálem a posed je zcela přirozený. Ano, není to XC bike, takže od něj nemůžeme čekat to, co nabízí jeho bráška Blizz CRB. Hliníkový Blizz TRL je určen k zábavě, což potvrzuje při nájezdu do lesa. Mezi stromy, pařezy se vesele vrtí a padá do zatáček přesně tam, kam chceme. Jen lehkým pošťouchnutím zadní brzdy uvádíme kolo do smyku a na zemi kreslíme ozdobného hada, který se smýká terénem. Bunny hop a hop! Tohle kolo vás poslouchá naprosto ochotně. S rohlíkem na tváři se traverzem po kořenech a hrabance přesouváme zpět do testovacího centra. Díky použití kol 29“, šíři pneumatik 2,6“ a nižších tlaků bike sedí i na kořenech a kamenech a převodový systém 1×11 nás žene spolehlivě vpřed i v prudších stoupáních. Tohle kolo bude top arsenál v roce 2021 od Rock Machinu. Přijde mi to jisté.

 

Ihned vedle se v rohu blýská Blizz CRB. Tohle je krásná, blýskavá raketa v karbonu. A univerzální. Přední odpružená vidlice má zdvih 130 mm a svírá se zemí úhel 66,7°, reach má hodnotu 430 mm, stack 634 mm, rozvor 1157 mm a zadní stavba je dlouhá 429 mm. I použití plášťů v rozměru 29×2,4“ slibuje, že kolečko pojede trochu víc. Víc, dál a lehčeji. I tady bude zábava, ale budeme muset se strojem zacházet trošku více v rukavičkách. Blizz CRB zvládne od dlouhého maratonu, až po trailové ježdění. Bike je nabízen se sadami 1×12 a 2×10.

 

Dalším krasavcem na piedestalu byl Blizzard TRL. Tomuto kolu jsme v prvním okamžiku mnoho pozornosti nevěnovali. Hezké 29“ celopérko. Pak nám ho dali pod zadek, ať se na něm jedeme sklouznout. No, a v ten okamžik bylo všechno jinak. Bike nás ohromil. Moc pěkně šel za pedálem a díky svým větším zdvihům neměl problém překonat sebevětší překážku. Posed byl zcela přirozený a teleskopická sedlovka přinášela spoustu místa k volnému pohybu nad kolem. Blizzard TRL zcela jistě osloví mnoho a mnoho bikerů svou univerzálností a lehkostí v pohybu.

 

Sekce gravel představila stroje stejné geometrie jako v roce 2020, ale v jiných barevných kabátech, a jako bonus navíc u modelu Gravelride CRB 900 přibyla teleskopická sedlovka. Ta se ovládá levou řadicí pákou. Pravá obstarává volbu převodů a na přeřevodníku jistotu vedení řetězu zajišťuje horní vodítko. Jízda na Gravelridu je velmi jistá a kolo jde ochotně jak na zadní, tak do zatáček i za pedály. Na štěrkových cestách je Gravelride CRB i komfortní, přitom jistě drží ve stopě. Tady bude každý cestovatel spokojený.

Jako poslední kus jsme si vzali na mušku pro nás „nej klenot“, Blizzard 90-297 RZ. Na tohle kolo jsme se opravdu těšili, neb je to náš šálek kávy. Blizzard 90-297 RZ je zaměřen na sekci enduro a dneska tohohle krasavce prověřují jezdci zvučných jmen, jako jsou Vojta Bláha, Michal Prokop a další. Ano, i oni se podílejí na jeho vývoji, takže pokud stroj vydrží těmhle klukům pod nohama celou sezonu, je tu veliká pravděpodobnost, že všem ostatním vydrží sezon mnoho.

Na nového Blizzarda byly přeneseny nové prvky z předchozích let v závodním používání a tím nejvýraznějším je Mullet, právě dnes opět se vracející zpět do módy. Přední kolo 29“ a zadní 27,5“. Stejně jak je používáno u ostrého e-biku Blizzard INT e90-297 RZ. Geometrie stroje slibuje spoustu jistoty ve sjezdových disciplínách. Úhel hlavy 65°, reach 458 mm, stack 600 mm, rozvor 1206 mm a délka zadní stavby 425 mm. Kolo by mělo být jisté, bez zaváhání sjet prudký terén s terénními nástrahami, menší zadní kolo by mělo zajišťovat poddajnost v technickém prostředí.

Výše uložený střed šlapání dovoluje zcela bez problémů prolétnout a šlapat tam, kde již ostatní dávno pedály trhají pařezy ze země. To se potvrzuje i při naší testovací jízdě. Díky vysokým zdvihům 160/160 mm a zadnímu odpružení „pružinou“ s možností uzamčení opravdu při průjezdu přes nerovnosti necítíme žádné omezení a kolo jede jistě, rychle a stále má tendenci zrychlovat. Díky menšímu zadnímu kolu jde velmi ochotně do zatáček a po dojezdu zpět na stoupavou část okruhu uzamykáme pružinový tlumič a stoupáme vpřed. Tady je znát, že když sedáme, děláme starý klasický oblouk z postoje do sedla. A při postavení se do pedálů jdeme opět více nad řídítka. Neboli: z jízdního pocitu je šlapací střed umístěn poměrně více vpředu. Však toto kolo má určení především z kopce dolů a přesuny mezi traily taky zvládne.

Firma Rock Machine se rozhodla pro rok 2021 své top modely zahalit do stříbrno-zelených barev a osadit odpružením DVO. Dalším pravidlem je, že pokud je prodávané kolo prezentováno v osazení sady, například Shimano XT, tak celé kolo bude na sadě Shimano XT. Nejen řazení, prostě na kole bude vždy celá sada. A je toho více. Věřte, že už teď se máte na co těšit do roku 2021!

Text a foto: Ondřej Bílek

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu