Tužší než kdy předtím: kola Specialized Roval Traverse SL II 240 6B

před 1 měsícem
TEST Zapletená kola Specialized Roval Traverse SL jsme otestovali už v jejich první verzi. Byla velmi povedená, odolná a váhově přijatelná. Co nám paměť dovoluje, vzpomínáme si jen na trochu měkčí výplet, který jsme cítili ve velkých kompresích a zátěžích. Druhá generace těchto trailových kol je díky své konstrukci velmi lehká, váží jen okolo 1645 g, a výrobce navíc slibuje vyšší tuhost – o 15 % u předního a o 25 % u zadního kola. Pro úplnost dodejme, že jsme testovali provedení s XD ořechem a uchycením brzdových kotoučů přes klasických šest šroubů.

 

 

Kola jsou již od výroby vybavena tubeless páskou a bezdušovým ventilkem, tím odpadají při přípravě na použití momenty někdy zdlouhavé, jindy plné nejistoty v otázce správné šíře pásky. Rovaly jsme obuli do trailových plášťů Specialized Purgatory Grid Trail 2Bliss Ready, předek se směsí T9 a zadek T7. Tím bychom měli mít zajištěné skvělé vedení předního kola a lehčí odvalování vzadu. Jejich nazutí bylo jednoduché, ale s nutností použít nářadí. Patky jsme naskládali do vnitřního žlábku v ráfku, který je sice velmi široký, avšak mělký. Tady bylo nutné pečlivě tlačit patky do středu a plastovou montpákou skládat patku do ráfku, aby nedošlo k jejímu poškození. Vnitřní šíře ráfku je 30 mm, a tak tu je spousta prostoru pro usazení. Pak již stačilo dílenskou pumpou nahodit pláště do patek.

 

 

Kompresor jsme tentokrát mohli nechat vypnutý v rohu dílny. Po nalití tmelu roztok zůstal v plášti a neutíkal do ráfku či kolem patky pryč. Poznámka pro milovníky čísel: hmotnost kol včetně pláště a tmelu je 1925/2000 g (P/Z). Zajímavostí oproti první generaci je rozšíření stěny boku ráfku na pět milimetrů, takže je údajně potřeba vyvinout o 85 % vyšší sílu, aby došlo k procvaknutí pláště o ráfek. A byť jsou kola mnohem tužší, je konstrukcí ráfku dosaženo možnosti většího vertikálního zatížení, kdy ráfek po ráně „propruží“ a absorbuje náraz, ale nepraskne a dál drží požadovaný kulatý tvar. My tato fakta na základě prvních kilometrů rozhodně nemůžeme vyvrátit, ale zajímavější bude, až kola podrobíme zátěži v bikeparku a na tvrdších trailech, které se nám otevřou od jarních měsíců. Tahle kola totiž podstoupí nejen chvilkovou zátěž, ale budeme je trápit i v dlouhodobém testu.

 

 

Zatím musíme konstatovat především očekávaný nekompromisní přenos energie. Jakmile jsme Rovaly namontovali na bike a opřeli se do pedálů, cítili jsme, jak doslova tlačí stroj vpřed. Lehkost pohybu umocnily náboje DT Swiss 240, které jsou na klasických ocelových ložiskách, ale mají nižší valivý odpor. Jemný západkový systém DT Swiss Ratchet je při prvních kilometrech v sedle akusticky nevýrazný, ale záběr byl vždy jistý a rychlý. Uvidíme, zda se nám s přibývajícími kilometry cvrček více rozcvrká.

Připravil: Ondřej Bílek


TECHBOX

  • materiál ráfků karbon
  • průměr 29“
  • náboje DT Swiss 240, rohatka Ratchet EXP 36t
  • počet drátů 28
  • vnitřní šíře ráfků 30 mm
  • hmotnost (P/Z) 765/860 g
  • cena (P/Z) 24 300/31 600 Kč

webové stránky

 

plus

  • design
  • tuhost
  • odolnost
  • doživotní záruka
  • hmotnost

 

minus

  • vyšší cena

FOTOGALERIE

 


 

 

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu