TEST: MMR Adrenaline 30

12.9.2023
Výzva, možnosti, budoucnost, hledání limitů… I tak se dá specifikovat budoucí výběr kola. Přestože u španělské značky MMR nemůžeme číst v historických kronikách o desítkách let vývoje, jak je tomu u některých jiných, protože její založení se datuje do roku 2008, nic to nemění na její zajímavosti. K lidem, kteří jsou s ní spojováni, totiž patří i takové cyklistické celebrity jako někdejší trojnásobný mistr světa na silnici Oscar Freire nebo olympijský vítěz z Pekingu Samuel Sánchez.

 

A právě druhý jmenovaný stojí i za cyklistickou akademií talentovaných budoucích závodníků, které značka podporuje. Dost ale o sponzorských aktivitách, pojďme se podívat na stroj Adrenaline, který jsme dostali do redakčního testu. Jediné, co se o zde použitém materiálu dozvíme, je informace o využití karbonových vláken Mid Modulus, tedy střední úrovně. To ale nemusí znamenat žádnou potřebu slevy na nárocích. Díky zkušenostem značky, která měla možnost i skrze jezdce týmu Caja Rural Seguros RGA s českou trojicí Michal Schlegel, Tomáš Bárta a Daniel Babor testovat své technologie v nejnáročnějších závodních podmínkách, jistě není třeba pochybovat o tom, že dokáže připravit dostatečně pevný základ pro každého uživatele.

 

 

 

Jak velí trend doby, i zde je možno rám opticky rozdělit na dvě části: spodní, mající za úkol zajistit potřebnou tuhost pro silovou jízdu, a vršek, starající se o uživatelovo pohodlí. Na rozdíl od většiny ostatních výrobců ale rám využívá jednoduché tvarování. U spodní a horní rámové trubky tak naleznete jednoduché obdélníkové profily, logicky lehce měnící poměry stran podle konkrétního prostoru. Vršek se od širokého střihu navazujícího na masivní hlavovou partii postupně zužuje, aby mohl splynout v prostoru zámku se sedlovou trubkou, zatímco spodní naopak nabírá na objemu až k širokému středovému pouzdru. Zmiňované soustředění se na komfort se odrazilo na sedlových vzpěrách jen o málo převyšujících průměrem čínské hůlky na jídlo, ale i jednoduchý kruhový průřez sedlové trubky v horní části, který umožní alternativní volbu sedlovky podle představ.

 

 

DOSTUPNOST PŘEDEVŠÍM

Až třetí možná úroveň výbavy modelové řady Adrenaline se odrazila na použití nové podoby elektronického Shimana 105. Co víc ale jezdec potřebuje? Kromě těch pár dekagramů navíc oproti Ultegře se může uživatel těšit na pověstnou přesnost a spolehlivost systému. Díky sestavě s kompaktními převodníky a bohatým rozsahem kazety se současně nemusí bát limitů v hodnotách na cedulích stoupání. A pokud se ještě jednou zastavíme u střídmosti ve výběru, tak doplňme, že i ostatní komponenty jako řídítka, sedlovka, sedlo ale i zapletená kola jsou zvolena z dostupnějších pater nabídky těchto dodavatelů.

 

 

OTEVŘÍT MYSL

Prvním, co jsme udělali ve chvíli, kdy jsme se rozhodli usednout na kolo, bylo maximální soustředění na vlastnosti samotného rámu. A ten nás odměnil absolutní spokojeností. Pocitově kratší posed, který se trochu lišil od očekávání z technické specifikace, byl hodnocen jako skvěle vyvážený z pohledu dokonalé reakce na povely rukou. I přesto, že jsme se nemohli trochu natáhnout do aerodynamické pozice, nedělalo nám potíže stroj dostat do vyšších rychlostí a tam se pohybovat bez jakýchkoli citelných potíží. Jasně, o něco utlumenější rozlet zapleteného setu se při bohatých zkušenostech s řadou i několikanásobně dražších kol z myšlenek zcela vypudit nedá, ale na druhou stranu se nejednalo o nic, co by snižovalo chuť se pouštět do dalších a dalších výzev. A pak je tu komponentní sada. Vlastně ani nemusíte přimhouřit oči, protože ze sedla nikde loga „stopětky“ neuvidíte, ale co jistě pocítíte, to je zcela přesná a nekompromisní funkce. Po celou dobu testování jsme tak nezaznamenali ani jediné škobrtnutí systému v poslušnosti v plnění zadávaných úkolů, a to jak při pohybu řetězu na nejtěžších převodových kombinacích, ale ani když se o pozornost praly v prudkém sklonu nejlehčí pastorky. Dost podobně tomu bylo i s kotoučovými brzdami, absolutní čitelnost projevu, se kterou dokázaly nehlučně korigovat let krajinou, stejně jako kolo v mžiku zastavit. Staromilec někdy zapláče nad přítomností takových technologií na silničním kole, jenže brzdný efekt je postě dokonalý.

 

 

ČAS NA SNĚNÍ

Je tu ale i druhá stránka pocitů, a to je již předem očekávaná nižší úroveň komfortu. Ono totiž pokud doplníte i zdařilý základ o doplňky, které nedokážou jeho možnosti podpořit na sto procent, zůstanete vlastně těsně pod vrcholem spokojenosti. Na druhou stranu to otvírá možnost budoucího přizpůsobení vlastním prioritám, a tak přítomnost hliníku na postech řídítek a sedlovky hodnotíme jako akceptovatelnou. Současně ale doplňujeme, že konkrétně u sestavy řídítek a představce z produkce FSA jde o tvarově velmi povedenou dvojici. Uvážíme-li záměr značky o totální integraci vedení brzd, jde o elegantní doplňky, které neruší estetický dojem z celku. U řídítek navíc můžete využít i rozšířenou horní plochu, která dokáže trochu odlehčit znaveným dlaním a ramenům. Také díky nim jsme se z testovacích jízd vraceli plni optimizmu a chuti k dalším prověrkách vlastní kondice ve společnosti tohoto stroje.

Připravil: Eda Pinkava

Foto: Jaroslav Svoboda


TECHNOBOX

  • materiál rámu G2 Carbon Concept Lite
  • vidlice G2 Carbon Concept Lite, sloupek 1 1/8–1,5“
  • zapletená kola DT Swsiss P1800 Spline, pláště Hutchinson Fusion-5, 28 mm
  • hmotnost kol 1390/1840 g (P/Z, včetně kotoučů 160/160 – P/Z, plášťů, duší a kazety) hmotnost plášťů/duší 220/170 g
  • sada Shimano 105 Di2 (12 rychlostí, kazeta 11–34 zubů)
  • kliky Shimano 105 (převodníky 50/34 zubů)
  • doplňky představec FSA ACR (120 mm), řídítka FSA Energy ACR Compact (420 mm), sedlovka FSA Energy Alu (27,2 mm), sedlo Selle San Marco Aspide Short Open Fit Sport (ližiny ocel)
  • velikosti 420, 450, 480, 510, 540 mm
  • hmotnost 8,57 kg (velikost 540 mm, bez pedálů)
  • cena 74 990 Kč

web produktu


 


FOTOGALERIE

 


 

 

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu