Záleží na tom, kolik kilometrů ročně najedete a jak kvalitní
komponenty
máte. Jak jste zmínil, nezbytné je čas od času zkontrolovat opotřebení
řetězu. Při pravidelném užívání, zejména v nepříznivém počasí,
doporučuji
vyměnit po sezoně lanka a bovdeny. Doporučuje se rozebrat hlavové
složení,
střed, vyndat a očistit sedlovku, zkontrolovat náboje a podobně.
V dnešní
době je ale řada z těchto komponentů natolik dobře utěsněných, že
jejich
pravidelné rozebírání ztrácí smysl. Naopak může nadělat více škody
než
užitku. Pokud jste najel řekněme do 5 tisíc kilometrů převážně
v pěkném
počasí, zkontroloval bych pouze, zda se všechna ložiska hladce točí,
zda
jsou bez vůlí a kolo bych nijak víc nerozebíral (snad jen tu sedlovku a
pedály, abych zabránil jejich „zarůstání“). Pro klid duše můžete
kolo svěřit
servisu na tzv. celkovou kontrolu. Teď v zimním období je ideální
příležitost – mechanici mají více času a ceny jsou často
výhodnější.
Karel Kuchler
Loni jsem si zakoupil silniční kolo. Sezonu jsem na něm jezdil a pečlivě
se o něj staral, nyní vrcholí další sezona a já pomalu přemýšlím nad
tím, že bych měl na svém kole udělat nějaký větší servis. Chystám se
pomalu na řetěz a pokukuji po pláštích, ale nevím, na co si dát ještě
pozor. Má cenu stáhnout kazetu a mrknout na ořech? Popř. udělají mi tohle
v servisech v rámci nějaké standartní servisní prohlídky? Nebo jaké
úkony by se měly takhle čas od času provést?
Přidat komentář