Servisní úkony na silničním kole

22.11.2010
Loni jsem si zakoupil silniční kolo. Sezonu jsem na něm jezdil a pečlivě se o něj staral, nyní vrcholí další sezona a já pomalu přemýšlím nad tím, že bych měl na svém kole udělat nějaký větší servis. Chystám se pomalu na řetěz a pokukuji po pláštích, ale nevím, na co si dát ještě pozor. Má cenu stáhnout kazetu a mrknout na ořech? Popř. udělají mi tohle v servisech v rámci nějaké standartní servisní prohlídky? Nebo jaké úkony by se měly takhle čas od času provést?

Záleží na tom, kolik kilometrů ročně najedete a jak kvalitní komponenty
máte. Jak jste zmínil, nezbytné je čas od času zkontrolovat opotřebení
řetězu. Při pravidelném užívání, zejména v nepříznivém počasí, doporučuji
vyměnit po sezoně lanka a bovdeny. Doporučuje se rozebrat hlavové složení,
střed, vyndat a očistit sedlovku, zkontrolovat náboje a podobně. V dnešní
době je ale řada z těchto komponentů natolik dobře utěsněných, že jejich
pravidelné rozebírání ztrácí smysl. Naopak může nadělat více škody než
užitku. Pokud jste najel řekněme do 5 tisíc kilometrů převážně v pěkném
počasí, zkontroloval bych pouze, zda se všechna ložiska hladce točí, zda
jsou bez vůlí a kolo bych nijak víc nerozebíral (snad jen tu sedlovku a
pedály, abych zabránil jejich „zarůstání“). Pro klid duše můžete kolo svěřit
servisu na tzv. celkovou kontrolu. Teď v zimním období je ideální
příležitost – mechanici mají více času a ceny jsou často výhodnější.
Karel Kuchler

kategorie dotazuSilniční technika

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu