TEST – TREK Rail 9.9 XTR

5.7.2022

Firma Trek je jednou z těch, které určují trendy, jimiž se ubírá vývoj v oblasti jízdních kol, a je také považována za lídra v oblasti zpracování karbonu. Její vlastní technologie zpracování karbonu nazývaná OCLV je s mnoha inovacemi aplikována ve výrobě již přes dvě desetiletí, přičemž první karbonové kolo představila již v roce 1986. Vlnu elektrokol zachytila včas a jak je vidět, umí účelně prolínat vlastní osvědčené postupy s novými přístupy a výzvami. Na jednu trojčlenku se vždy můžete spolehnout: kvalitní rám – k účelu kola vhodně zvolené komponenty – motor Bosch. Platí to o modelu Rail 9.9, ultimativním enduro stroji s karbonovým rámem, s jehož zdvihy by vás v terénu nemělo nic překvapit. Trek povyšuje možnosti elektroniky nasazením motoru se systémem Smart rozšiřujícím konektivitu a technologiemi AirWiz a Quark TireWiz kontrolujícími hodnotu požadovaného tlaku v tlumiči a pneumatikách a signalizujícími jejich pokles.

www.trekbikes.com/cz/cs

Technický popis: rám OCLV karbon, 150 mm * vidlice RockShox ZEB Ultimate, 160 mm * tlumič RockShox Super Deluxe Thru Shaft * sedlovka teleskopická, Bontrager Line Elite, 150 mm * kliky E*thirteen E*spec race, karbonové, 165 mm, 34 z. * řazení Shimano XTR, 1×12 * přehazovačka Shimano XTR * kazeta Shimano XTR, 10–51 z. * brzdy Shimano XTR, čtyřpístkové, 203 mm * ráfky Bontrager Line Pro 30, OCLV karbon * pláště Bontrager SE5 Team Issue, 29×2,5“ * velikost M * hmotnost 23 kg * motor Bosch Performance Line CX, 85 Nm * baterie Bosch PowerTube, 750 Wh * cena 312 690 Kč

První dojmy testerů

Tomáš: Zatím ze všech, co jsem vyzkoušel, je nejlepší z hlediska nástupu motoru. Ten je plynulý, kopíruje sílu, kterou do něj jezdec dá, nevadne do kopce. Při jízdě bez motoru chvíli trvalo, než se roztočil, ale pak s ním lze jet docela bez obtíží.

František: Prostě super, víc by se o tom ani nemuselo říci. Kolo je dokonale ovladatelné, působí při jízdě velmi lehce, pohon prostě funguje, pomáhá za všech okolností skvěle, vyvážené, v terénu úplně čitelné.

Sabina: Perfektní jízda a ovládání jak po rovině, tak ve stoupání. Kolo bylo zcela stabilní. Velký zážitek i záběr motoru. Respekt!

Martin: Skvělá geometrie, stabilní ve sjezdu, podpora nohou vynikající, přesná reakce na tlak do pedálů, nekope, silný motor. Skvělé brzdy, dokonale fungující odpružení.

Dojezdová vzdálenost: 65 km
Celkový počet bodů: 4,71
Verdikt: Tohle kolo přineslo zklamání! Nikoliv však těm, kteří se na něm vydali do terénu, ale těm, na které už nezbyla energie v baterii. Všichni již před jízdou propadli kouzlu image značky, vzhledu kola a – upřímně – i mimořádné cenovce. Testeři bez rozdílu potvrdili očekávané, Rail je třída sama o sobě.

 

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu