TEST SPECIALIZED Turbo Vado 3.0 IGH

22.7.2022

Vado je prostředek pro vše – od každodenního dojíždění přes rychlé tréninky až po dobrodružství delší, než bylo plánováno. Vyváženě kombinuje úroveň kvality jízdy, dojezdu, výkonu a zejména hmotnosti. Přepracovaná geometrie vychází z požadavků, které hledá silniční jezdec, a ovladatelnosti, kterou potřebuje jezdec na horském kole. Plynulé řazení enviolo City Internal Gear Hub (IGH) obsahuje speciálně navržený náboj a odpovídající ovladač. Nevšední je i „softwarová podpora“, aplikace MasterMind a Mission Control na displeji odhaluje všechny relevantní informace o vaší jízdě, umožňuje ladění úrovní podpory v reálném čase a umožňuje bezdrátové aktualizace, aby se kolo časem zlepšovalo. MasterMind se bez problémů integruje s aplikací Mission Control pro nástroje pro optimalizaci dosahu, pokročilé ladění, diagnostiku za jízdy a další. Pomocí aplikace lze deaktivovat motor kola a spustit alarm pohybového senzoru. Jakmile je motor uzamčen, nelze jej znovu aktivovat, s výjimkou vlastníka. Vado je vybaveno blatníky, předními a zadními LED světly a zadním nosičem s nosností 27 kg. Zadní nosič je kompatibilní s dětskými sedačkami na kolo a kolo je také dimenzováno na tahání přívěsu s pevnou nápravou.

www.specialized.com/cz/cs

Technický popis: rám Alu E5 * vidlice SR Suntour, 80 mm * kliky Alu * řazení plynulé, Enviolo Twist Display, karbonový řemen * brzdy Shimano MT200, 180 mm * ráfky alu, 650C * pláště Specialized Pathfinder, 650B x 2,3“ * velikost M * hmotnost 29 kg * motor Specialized 2.0E, 50 Nm * baterie Specialized U2-530 Wh * cena 109 000 Kč

První dojmy testerů:

Zuzana: Skvělá jízda i přes vyšší váhu kola, motor plynule zabírá, velmi měkké ježdění přes nerovnosti. Chvíli jsem hledala na otočné rukojeti správný převod ve stoupání.

Sabina: Pohodlné kolo, komfortní pozice v sedle. Motor skvěle zabíral do kopce a vždy krásně reagoval. Do města, na asfalt – úplně bez připomínek.

Jan: Příjemné výletní kolo, dobře se ovládá, displej nabízí spoustu informací. Do prudších kopců jsem mu musel pomoci. Jízda bez baterie je obtížná.

Tomáš:. Skvělý univerzál, nebál bych se s ním i na polní cesty či lesní úseky, ale bez větších stoupání.

Jaroslav: Příjemný motor, nastupuje měkce a plynule, síla je na rovině dostačující, v prudším kopci mi trochu chyběla.

Dojezdová vzdálenost: 52 km
Celkový počet bodů: 4,3
Verdikt: S modelem Vado 3.0 vystoupíte z řady a nebude to jen atraktivním designem a pověstí značky. Ta se nebojí přinášet nová řešení, spíše je to její přirozeností. Ve Vadu se snoubí požadavek na maximální uživatelskou přívětivost, mimo jiné prezentovanou minimálními nároky na údržbu ozubeného řemenu jako náhrady řetězu, s technickou rafinovaností planetové převodovky s plynulou změnou poměru a řazení na místě. Zkušenosti značky s konstrukcí kol se projevily snadným ovládáním i přes objektivně vyšší hmotnost.

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu