TEST – SPECIALIZED Turbo Tero 5.0

před 2 týdny

Silnou stránkou kola Tero je spojení výkonu, jistoty a všestrannosti. Tyto vlastnosti byly v zadání kola společně, výsledkem je přizpůsobivé kolo, které nabídne příjemné vlastnosti od městských ulic až po terénní stezky. Aplikace Mission Control umožňuje přizpůsobit úroveň výkonu modelu Tero podle preferencí uživatele – všechny tři standardní režimy výkonu lze téměř plynule nastavit tak, aby vyhovovaly potřebám výkonu a dojezdu. Funkce MasterMind MicroTune dokáže nastavit úrovně výkonu v krocích po 10 %, takže lze vyladit dojezd podle aktuálních potřeb. Motor Turbo Full Power 2.0 a baterie 710 Wh zčtyřnásobují výkon jezdce, co jej povyšuje nad standard je, jak efektivně a hladce spolupracuje s lidskou silou. Pomocí aplikace Mission Control lze vypnout motor kola a aktivovat alarm se snímačem pohybu. Po uzamčení nemůže být motor znovu aktivován jinak než majitelem.

www.specialized.com

Technický popis: rám E5 Alu * vidlice RockShox Recon Silver, 110 mm * sedlovka teleskopická, TranzX Dropper, 30,9 mm, 100/120 mm * kliky Alu kované * řazení Sram S700, 1×11 * přehazovačka Sram GX * kazeta Sram PG-1130, 11-42 z. * brzdy Sram G2 RS, čtyřpístkové, 200/180 mm * ráfky Stout XC 29 * pláště Specialized Ground Control 29×2,35“ velikost M * hmotnost 23 kg * motor Specialized 2.2, 90 Nm * baterie Specialized U2, 710 Wh * cena 147 000 Kč

 

První dojmy testerů:

Martin: Vynikající jako „kolo“, skvělá geometrie, dobře se vede terénem, a to i těžším přes kořeny a kameny. Motor i akcelerace jsou slabší, i výkon do prudkého kopce. Teru chvíli trvá, než se v kopci rozjede „z nuly“, je potřeba nejdřív trochu pohnout pedály, pak se rozjede. Výborná teleskopická sedlovka, výborná vidlice, kolo je špičkový e-hardtail. Motor trochu vrní, ale není to obtěžující.

Jan: Perfektní geometrie, skvělé sportovní kolo. Jedinou výtku bych měl k motoru, při rozjezdu do kopce reaguje se zpožděním, je potřeba více přišlápnout. Univerzál, doma je jak na cyklostezce, tak v drsnějším terénu, trochu hlučnější motor.

Vojtěch: Super kolo, vlastnostmi se to blíží klasickému biku, v terénu je jako doma i díky špičkovým pneumatikám, trochu déle trvala reakce na pedál.

Dojezdová vzdálenost: 59 km
Celkový počet bodů: 3,83
Verdikt: Ve firemních materiálech je Tero prezentováno jako horské kolo vhodné pro každodenní jízdu, na dojíždění do práce, na cykloturistické výlety i s velkým nákladem nezbytností. Vše se povedlo zabalit do elegantního, nadčasového vzhledu a doplnit vlastnostmi, které značku doprovází dlouhou dobu: vyváženým jízdním projevem, motorem s vlastním firemním nastavením a řadou možností pro individuální přizpůsobení jezdci.

 

 

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu