TEST SPECIALIZED Turbo Levo Comp

22.7.2022

Ve zcela novém modelu se spojily zkušenosti značky v oboru horských kol v podobě kombinace motoru, rámu, odpružení a geometrie, která přispívá k nevšedním jízdním zážitkům na trailu. Přináší i další možnosti individualizace vlastností systému složeného z motoru, baterie a ovládání. Motor Turbo Full Power 2.2 a jednotka MaterMind Turbo Control Unit poskytují Levu plynulé a bezproblémové zesílení úsilí jezdce až čtyřnásobek jeho síly. Jednotka je vybavena funkcí MicroTune, která upravuje dodávku energie v krocích po 10 %, takže získáte přesně takovou podporu, jakou pro vaši jízdu potřebujete. Levo umožňuje stanovit hranice dojezdu až na pět hodin jízdy na trailu. Optimalizovaný rám se může pochlubit na míru vyladěným zadním odpružením a nastavitelnou geometrií, která zajišťuje stabilní a přirozenou jízdu. Levo je k dispozici v šesti velikostech rámu a vždy s kombinací mullet, tedy odlišnou velikostí předního a zadního kola.

www.specialized.com

Technický popis: rám FACT 11m karbon, 150 mm * vidlice Fox Float 36 Rhytm 29, 160 mm * tlumič Fox Float DPS Performance * sedlovka teleskopická, X-Fusion Manic, 100/125/150/175/190 mm * kliky Praxis M30, 160 mm, 32 z. * řazení Sram GX Eagle, 1×12 * přehazovačka Sram GX Eagle * kazeta Sram XG-1275 Eagle, 10–52 z. * brzdy Sram Code RS, čtyřpístkové, 220/200 mm * ráfky Specialized 29/27,5“ * pláště Specialized Butcher 29×2,6“/Eliminator, 27,5×2,6“ * velikost S3 * hmotnost 23,7 kg * motor Specialized Turbo Full Power System 2.2 * baterie Specialized M3, 700 Wh * cena 220 000 Kč

První dojmy testerů

Eda: Vynikající asistence do prudkých kopců, kolo má více položenou vidlici a těžiště ve středu, a tak v sedle bylo možné vyjet téměř cokoliv. Tlumení a pneumatiky jezdce protáhnou terénem zcela bezpečně.

Tomáš: Velice povedený stroj, motor, brzdy, komfort absolutně bez připomínek. I v prudkém stoupání zabíral motor plynule, skvěle sladěné pružení.

Vojtěch: Skvělá ovladatelnost, výkon motoru byl konstantní a čitelný.

Jan: Tohle kolo bych chtěl pod stromeček, příkladně ovladatelné a stabilní. Škoda jen malého dojezdu, takové kolo by mělo jezdit a jezdit, přináší radost

Dojezdová vzdálenost: 47,8 km
Celkový počet bodů: 4,42
Verdikt: Značka si nechává vyladit pohonnou jednotku podle svých představ, stejně tak pružící elementy. Výsledkem jsou vyvážené jízdní vlastnosti a vždy něco navíc, jako například možnost zcela individuálního přizpůsobení kola podle potřeb jezdce. Levo ale jednoznačně přesvědčilo testery i v základním nastavení. Posunuje limity nejen třídy, ale také limity jezdce.
oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu