TEST – LEVIT Nefel Bosch Active Plus 3

před 2 týdny

Dáváte přednost pohodlí, tedy snadnému nástupu, vzpřímenému posedu přispívajícímu k dobrému rozhledu nutnému k bezpečnému zdolání nástrah městského provozu? Chcete vyhladit nerovnosti odpruženou vidlicí, komfortním sedlem na odpružené sedlovce? Zajistit kolo po odstavení integrovaným zámkem? Pak zkuste model Nefel úpické firmy Levit se zadním nábojovým motorem a řazením Enviolo CT. Neřadí se s ním stupňovitě, ale funguje jako variátor. Nefel je krok do budoucnosti zabalený do příjemného uživatelského kabátu.

www.levit.com

Technický popis: rám Alu 6061 * vidlice RST Neon, 60 mm * sedlovka odpružená * kliky Spec NW, 170 mm, 38 z. * řazení Enviolo MT Twist * přehazovačka Enviolo CT (bezestupňové řazení) * kazeta KMC, 18 z.* brzdy Zoom HB-875, 180 mm * ráfky Ryde Andra 321 * pláště Schwalbe Energizer Plus, 28×1,75″ * velikost L * hmotnost 29,9 kg

První dojmy testerů:

Zuzana: Všechna treková kola se mi zdají na našem okruhu příjemná. Motor plynule zabíral, příjemná jízda v uvolněné pozici. Je třeba se naučit ovládat plynulé řazení a správně zvolit pozici otočné rukojeti. Při klasickém řazení se snadnou odhadne stoupání, které se jede „na dvojku“, tady je třeba reagovat v průběhu jízdy, ale změna převodů je snadná, bez rázů. Na manipulaci těžké.

Jaroslav: Řazení funguje krásně, příjemné, síla motoru je dostatečná, ve srovnání s horskými koly je zřejmé, že je průběh výkonu nastaven mírněji, což k této kategorii patří. On to naznačuje už na první pohled velice pohodlný posed, na tomhle kole se nemusí spěchat, na tom se jízda užívá.

Eda: Člověk se musí na to kolo nastavit, tady jde sport stranou. Kolo působí hladce, motor zabírá tak, jak by člověk očekával. Je potřeba si zvyknout na řazení, není tak „naporcované“ jako u klasického vícekolečka.

Sabina: Tichý motor, zajímavé a plynulé řazení. Nechyběl mi výkon ani v prudším stoupání. Vyšší váha.

Dojezdová vzdálenost: 58 km
Celkový počet bodů: 4,28
Verdikt: O Nefel byl mezi testery zájem, většina jezdců se sportovním zaměřením se s takovým typem kola nesetkává. Prvotní nedůvěra se po návratu z jízdy rozplynula, Nefel ztratil nálepku kola pro seniory. „Takhle bych chtěl(a) jezdit po městě“, bylo první emotivní vyjádření po desetikilometrovém okruhu. Model v atraktivním barevném provedení splnil to, co sliboval: pohodlí, účel, každodennost

 

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu