TEST – LEVIT Chilo 1

před 2 týdny

Skládací kola prožila v tehdejším Československu boom v 70. letech, z větší části proto, že prostě jiná kola nebyla. Vlastnost „skládací“ brzy ztratila svůj význam, šrouby znehybnila koroze a kola se začala povalovat v rohu zahrady. Dnešní potřeba kombinovat mobilitu, ať již městskou, či dovolenkovou, jim vdechla nový život. Díky sofistikovanému systému je lze „sbalit“ na minimální rozměry a dopravovat jak v zavazadlovém prostoru automobilu, tak v prostředcích městské hromadné přepravy. Chilu pomůže v principu obtížnější zdolání převýšení spojené s tímto typem kola zdolat motor s krouticím momentem 40 Nm. Je to zdánlivě proti principu doplňkového pohonu elektromotorem, ale pokud nejsou vaše cesty po opuštění tramvaje dlouhé a nemáte dost síly na zvedání kola, funguje velmi snadno i bez baterie.

www.levit.com

Technický popis: rám Alu 6061 * vidlice RST Porter, 60 mm * kliky Wheeltop, 170 mm, 42 z. * řazení Microshift TS38-8, 1×8 * přehazovačka Microshift RD-M26S * kazeta S-Ride M200, 11-32 z. * brzdy Zoom HB-875, 160 mm * ráfky Remerx Dragon Line 719 * pláště Trayal D-73, 20×2,25″ * velikost uni * hmotnost 22,6 kg * motor Levit HD * baterie Levit ST, 368 Wh * cena 44 990 Kč

Prvná dojmy testerů:

Tomáš: Vzhledem k účelu kola je asistence motoru vyhovující, spokojený jsem byl i brzdami. V terénu, kam jsme se s ním vydali, byla trochu nepraktická vysoká a úzká řídítka, což není výtka. Tam Chilo není doma, patří do města a na kvalitní silnice. Tam je s ním zábava.

Jan: Trochu jsem cítil nerovnoměrný tah motoru, do stoupání jede na maximální asistenci jako blesk, skoro jsem musel i brzdit, na rovině občas vynechal. Na dojíždění na kratší vzdálenost a po městě úplně bez potíží.

Zuzana: Hodně rychlé, občas nezabíralo plynule. Maximální asistence by se měla využívat jen do velkých stoupání, výkon při nižších režimech je pro tento typ kola dostatečný.

František: Má tolik výkonu, že ho velké stoupání vůbec nezajímá, pořád se mu chce dopředu. Výkon přidává především na základě frekvence šlapání, opravdu stačí jen točit nohami a jede jako utržený vagon. Na maximální asistenci mělo trochu delší doběh.

Dojezdová vzdálenost: 62 km

Celkový počet bodů: 4,08

Verdikt: Mezi testovanými koly pro většinu jezdců velká neznámá. Opět je třeba přestavit miřidla, kola velikosti 20“ jsou limitem stability, stejně jako posed a výška řídítek. Rychlá jízda vyžaduje větší soustředění, zkušený jezdec nebude na Chilu při e-vyjížďce své spolujezdce nijak brzdit. Jezdilo se s baterií 368 Wh, a i tak byl celkový počet kilometrů překvapující. K dispozici je také baterie 630 Wh, pak se s kolem lze vydat na opravdu dlouhou cestu.

 

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu