TEST – EASYBIKE Amper

před 2 týdny

Značka EasyBike je privátní značkou elektrokol patřící pod křídla nadnárodní společnosti LKQ. První modely elektrokol byly představeny již v roce 2011 a každým rokem uvádí na trh nové. Vývoj, design a testování všech kol probíhá v České republice. Používá kvalitní komponenty od světových výrobců a postupně se snaží navyšovat podíl zastoupení komponentů od českých fi rem, stejně tak většina jejích kol se montuje v České republice. Značka EasyBike nabízí navíc i náhradní díly na svá elektrokola a nejrůznější cyklopříslušenství a cyklokosmetiku nejen na elektrokola, ale i na klasické modely kol. Nespornou výhodou je vlastní prodejní síť více než 80 kamenných prodejen Auto Kelly a rozvinutá síť smluvních servisů a partnerů, mezi kterými je i více než 30 prodejen Auto Kelly s vyškoleným personálem schopným provádět garanční prohlídky a standardní servisní úkony při údržbě kola. I když i v sezoně 2022 nadále však zůstávají v nabídce oblíbená a osvědčená kola jako je robustní Big Boss, přesto je ve znamení velké modelové obměny. První vlaštovkou z nové řady je Amper se středovým motorem Vinka a velkou 20Ah baterií, umně ukrytou v rámu, která zaručí extrémní dojezd. EasyBike je jedna z mála značek, která používá takzvaný gearsensor – český patentovaný vynález, drobné zařízení, které pozná, že řadíte, a na chvilku sníží výkon motoru. Tím šetříte motor, řetěz i kazetu a řazení je jemnější a plynulejší.

www.easy-bike.cz

Technický popis: rám Alu 6061 * vidlice SR Suntour XCM, 100 mm * kliky Vinka * řazení S-Ride M400, 1×10 * přehazovačka S-Ride M400 * kazeta 11–42 z. * brzdy Zoom 875, kotouče 180/160 mm * ráfky DW 32H * pláště WTB Ranger, 29×2,25“ * velikost 19“ * hmotnost 23,9 kg * motor Vinka C20, 250 W, 80 Nm * baterie Samsung, 730 Wh * cena 46 990 Kč

První dojmy testerů

Jaroslav: Velká síla motoru, sladěná s pedály. Tady více než u jiných kol platí potřeba frekvenčního šlapání, pak má motor v prudkých kopcích síly na rozdávání. I v nejvýkonnějším režimu nemá velký doběh, na uvolnění tlaku na pedály reaguje okamžitě. Rám má klasickou konstrukci na cross country, trailová vlna jej minula, ale v terénu to není limitem. Gearsensor omezující tah motoru při řazení byl nastaven na maximum, změna převodů znamenala velký propad výkonu, ale jeho úbytek lze nastavit dle požadavků jezdce.

Tomáš: Motor má veliký výkon, asistence do kopců byla vynikající, pokud se pod stoupáním zvolil správný převod a nemuselo se řadit, žádné převýšení nebylo problémem. Po doladění gearsensoru kolo do každého terénu.

Zuzana: Rychlé, dobře ovladatelné, pohodlné sedlo. Působí mohutně, ale ani v technických pasážích s ním nebyl problém. Při řazení propad výkonu.

 

Dojezdová vzdálenost: 40,5 km
Celkový počet bodů: 3,83
Verdikt: Amper má klasickou geometrii, která provází typ ježdění cross country několik posledních let, k jejímu trailovému oživení přispěl krátký představec a sedlovka s malým ofsetem. Síla motoru Vinka, v domácích podmínkách stále ojedinělého, se ve spolupráci s optimální frekvencí šlapání ukázala téměř nekonečná. Stroj s velkou odolností, který se nezalekne žádného terénu.

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu