MERIDA – výběr z nabídky elektrokol 2022

28.7.2022
Společnost Merida je v současnosti druhým největším výrobcem kolna světě s vlastními výrobními továrnami. Každé kolo Merida prochází svou vlastní mezinárodní cestou. Vývojový tým sídlí v technologickém centru v německém Stuttgartu, kde se navrhuje kompletní modelová řada. Kola značky jsou vidět také v profi pelotonu v týmu BahrainVictorious a mohou se pochlubit prestižními oceněními, jako např. Design & Innovation Award za rok 2017, 2018, 2019, 2020 i 2021. Merida nabízí pro každý druh ježdění a každý typ cyklisty ideální elektrokolo. Základem u všech pevných a celoodpružených horských kol je pohonná jednotka Shimano EP8 s plně integrovanou baterií o kapacitě 630 Wh, volitelně až 750 Wh. Elektromotor s maximálním krouticím momentem 85 Nm je o 300 g lehčí a menší než jeho předchůdce, má o 36 % menší odpor při šlapání. Zajímavostí je, že Shimano spolupracovalo s Meridou na vývoji těchto motorů a její kola jsou tak plně kompatibilní s novým systémem, včetně plné integrace do rámu kola, takže zůstává zachován čistý design. V uplynulém roce přišla fi rma s další novinkou v podobě elektromotoru Mahle v zadním náboji kola, který je použit u silničních a městských kol eSCULTURA, eSILEX a eSPEEDER. Na první pohled prakticky nepoznáte, že se jedná o elektrokolo – klasická silueta kola je zachovaná a přítomnost pohonné jednotky zjistíte jen díky univerzálnímu ovladači iWoc na horní rámové trubce. Zejména pro ženy a starší cyklisty je pak určena řada elektrokol s označením CC, která mají sníženou rámovou trubku pro pohodlnější nastupování.

www.merida-bike.cz

 

eONE-SIXTY 8000

171 990 Kč

Široké gumy a žebrování předního chladiče, to jsou rysy agresivity a rychlosti. Jedná se o vlajkovou loď značky, respektive nejvíce testované, dekorované a oceňované kolo v historii značky. Karbonový rám se zdvihem 150 mm (vidlice 160 mm) má motor Shimano EP8 a integrovanou baterii téže značky s kapacitou 630 Wh. Speciálně umístěný otvor v oblasti hlavové trubky na karbonových rámech eONE-SIXTY funguje jako „komín“ pro lepší odvod teplého vzduchu z rámové trubky, čímž zaručuje optimální provozní teplotu integrované baterie. Na první pohled zaujme teleskopická a bezdrátově ovládaná sedlovka, karbonová kola, kompletní sada XTR se čtyřpístkovými brzdami. Rozdílná je velikost kol, přední má 29“ a je obuto pneumatikou šíře 2,5“, zadní kolo má velikost 27,5“ a můžete obout až 2,8“ široké pláště.

 

eONE-SIXTY 500/575

129 990 Kč

I zde najdete oblíbenou kombinaci dvou velikostí kol – většího předního, menšího zadního – a to zejména kvůli mimořádným jízdním vlastnostem této kombinace v terénu. Hliníkový rám skrývá integrovanou 630 Wh baterii (model 500) anebo také zcela novou baterii s vyšší kapacitou 750 Wh. V obou případech se článek pyšní schopností mimořádně rychlého dobití, klíčem k jedinečnosti je nový motor EP8 z řady Shimano Steps, který je menší, lehčí a jeho krouticí moment dosahuje až 85 Nm. Také řazení a čtyřpístkové brzdy jsou z dílny značky Shimano, odpružení však tentokrát obstarává osvědčený RockShox, a to vpředu i vzadu. Přední vidlice má maximální zdvih 160 mm, zatímco zadní stavba vyhlazuje nerovnosti za pomoci 150mm odpružení. I zde je vidlice poměrně široká a umožňuje použití pneumatiky až 2,8“.

 

eONE-FORTY 500

129 990 Kč

Osvědčený motor Shimano Steps EP8 pomáhá jezdci na tomto celoodpruženém elektrokole zdolat náročný terén nebo stoupání. Motor je to velmi kompaktní, lehký a s velkým krouticím momentem až 85 Nm. Přední vidlice pracuje se zdvihem 140 mm, zadní stavba nabídne maximum 133 mm, maximální možná šíře pneumatiky je 2,6“ vpředu a 2,8“ vzadu. Přední kolo má průměr 29“ s pneumatikou šíře 2,4“ a zadní pak 27,5“ s pláštěm šíře 2,6“. Za zmínku také stojí teleskopická sedlovka s rozsahem 100 až 150 mm podle velikosti rámu. Změna těžiště díky zasunutí sedlovky se hodí v náročném terénu, ale může udělat zázraky i při prostém nasedání na kolo. Vidlice je z dílny společnosti Marzocchi a zadní tlumič pak dodává Suntour, řazení a brzdy nesou tradičně značku Shimano, vše je osazeno na lehkém hliníkovém rámu.

 

eBIG.NINE 400/475

94 990 Kč

Svižný, lehký, elegantní hardtail eBIG.NINE není nic jiného než pevný, neodpružený rám. Avšak nezaměňovat s předním odpružením. To na tomto kole samozřejmě najdete a obstarává jej vzduchová vidlice Suntour XCM34 v se zdvihem 100 mm. Elektrokolo je osazeno koly o průměru 29“ a hodně rychlými pneumatikami Maxxis Icon šíře 2,2“, maximální šířka je 2,35“ vzadu a 2,4“ vpředu. Je celkem jasné, co s tímto kolem udělá při jízdě silný a lehký motor Shimano Steps EP8 s krouticím momentem 85 Nm a s integrovanou baterií. Ta je k dispozici ve dvou různých provedeních – standardní kapacita je 630 Wh, zatímco model eBIG.NINE 475 je osazen baterií s vyšší kapacitou 750 Wh. Velká kapacita baterie v kombinaci s dobře odvalujícími pneumatikami stojí za velmi slušným dojezdem. Svižné a sportovní jízdě nebrání vůbec nic, pohodovému dojíždění do práce napomůže montáž nosiče nebo blatníků.

 

eBIG.NINE 300 SE

74 990 Kč

Možná vás u tohoto kola na první pohled uchvátí barva, možná poměr ceny a výkonu. Na ten druhý pohled to bude určitě příjemně krátký posed a ovladatelnost. Přední vidlice Suntour má zdvih 100 mm a pojme pneumatiku šíře 2,4“, to pro případ, že byste chtěli od kola ještě více pohodlí a měkkosti, a původní Maxxis Icon šíře 2,2“ vyměnit za objemnější. O motorizaci se stará Shimano modelem E7000 s baterií o kapacitě 504 Wh. Rámová sada je z hliníkové slitiny, řazení i brzdy dodalo Shimano. Nechybí bytelný stojánek.

 

eSPRESSO CC 400 EQ

91 990 Kč

Co vše potřebujete na pohodlnou jízdu? Snadný nástup, ochranu v případě vlhka (blatníky), bytelný ložný prostor (nosič), integrované osvětlení (jak jinak), kryt řetězu pro ochranu nohavic kalhot, hladké a odolné pneumatiky pro snadnou jízdu a také něco pro pohodlí – jejich větší objem, stabilní stojánek, odpruženou vidlici a praktickou skladbu převodů. A to hlavní – motorovou jednotku od Shimana s krouticím momentem 60 Nm a integrovanou baterií o kapacitě 630 Wh. eSPRESSO velice dobře poslouží i v případě, že nikam jet nemusíte, ale chcete. Díky nízko uloženému motoru a baterii je těžiště celého kola hodně nízko, což významnou měrou přispívá k lepší ovladatelnosti a stabilitě.

 

eSPRESSO 500 EQ

90 990 Kč

Takhle nějak vypadá kolo pro 90 % všech jízd ve většině zemí Evropy. Hladké pláště Continental rozměru 700c jsou určeny na kvalitní povrchy, cyklostezky, zpevněné cesty, navíc mají na bocích refl exní pruh pro lepší viditelnost v silničním provozu a vrstvu odolnou proti defektu. Alternativně je možné kola obout i do více terénních plášťů s šířkou až 50 mm vzadu nebo 52 mm vpředu. Jako maximální hmotnost soustavy kolo plus jezdec výrobce udává 140 kg. To je hmotnost, se kterou musí umět pohodově manipulovat motor Shimano E6100 s baterií Shimano E8036 (630 Wh). Nosič, blatníky, světla, ladné křivky, to vše jsou samozřejmosti, které patří do města na každodenní používání.

 

eSPRESSO 300 SE EQ

69 990 Kč

Každé elektrokolo, které nemá baterii zcela integrovanou do rámu, je obvykle dostupnější než to, které ji má schovanou v rámu. Ale řekněte, poznáte ten rozdíl při jízdě? Poznáte jej zcela jistě při placení. Jinak má tento model úplně vše, co potřebujete ke spokojenosti, komfortu, bezpečnosti a radosti. Hladké pneumatiky Continental s reflexními boky, základní odpružení se zdvihem 63 mm, integrované osvětlení, bytelný nosič, blatníky, lehký kryt řetězu, stojánek, a dokonce i zámek. Motor E5000 dodalo Shimano a má maximální krouticí moment 40 Nm. Devět převodů na kazetě s rozsahem 11–34 zubů bude určitě stačit v široké škále terénů a rychlostí. Samozřejmě, že toto eSPRESSO není určeno nadivočení v těžkém terénu a ke zdolávání alpských velikánů, ale na cyklostezky, stezky a silničky, kde je jako doma.

 

eSILEX 400

79 990 Kč

I když má všechny rysy silničního kola, lehčí převody (převodníky se 46 a 30 zuby), širší pneumatiky (Maxxiss Rambler 700×40 mm) i poněkud jiná geometrie prozrazují, že se jedná o hit posledních let, rychlé kolo do terénu – gravel. Jeho pohyb ulehčuje motor Mahle s krouticím momentem 40 Nm a baterií o kapacitě 250 Wh. Motor je skryt v zadním náboji, lehká a malá baterie uvnitř spodní rámové trubky. Svazkový výplet v dodala Merida, řazení Shimano v kombinaci speciálních gravelových sad GRX 400 a GRX 600. Je to kolo, které bezpochyby uspokojí i bikepackingové nebo cestovatelské a expediční chutě, na rámu je celá řada úchytů a připravených závitů pro uchycení nejrůznějších brašen či nosičů.

 

eSPEEDER 400 EQ

72 990 Kč

Zatímco eSPRESSO je čistě městské kolo a eSILEX využijete především na lesních cestách, tak model eSPEEDER stojí někde mezi. Celkově je elektrokolo laděné do fi tness stylu pro rychlejší jízdy po zpevněných cestách. Zároveň ale nabídne pohodlnější vzpřímený posed díky rovným řídítkům. Motor Mahle X35 v zadním náboji dává maximální krouticí moment 40 Nm. Systém je řízen jediným tlačítkem iWoc na horní trubce rámu. Rychlou jízdu zajišťují klasická 28“ kola, vyšší míru komfortu pak přinášejí pneumatiky šíře 40 mm, které můžete vyměnit i za širší variantu 45C nebo 42C (v případě použití blatníků). Lehký hliníkový rám je doplněn pevnou karbonovou vidlicí se schopností pohlcovat malé nerovnosti. Především večer oceníte integrované osvětlení Lezyne, ve městě bude hodit stojánek upevněný na zadní stavbě.

 

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu