Merida – Výběr z nabídky elektrokol 2021

před 6 dny

Značka Merida je v současnosti druhým největším výrobcem kol na světě s vlastními výrobními továrnami. Každé kolo Merida prochází svou vlastní mezinárodní cestou. Vývojový tým sídlí v technologickém centru v německém Stuttgartu, kde se navrhuje kompletní modelová řada. Kola značky Merida lze v sezóně 2021 vidět také v profi pelotonu v týmu Bahrain Victorious a mohou se pochlubit prestižními oceněními, jako např. Design & Innovation Award za rok 2017, 2018, 2019, 2020 i 2021. Merida v sezoně 2021 nabízí pro každý druh ježdění a každý typ cyklisty něco. V této sezoně přináší horkou novinku – pohonnou jednotku Shimano EP8, která bude osazena kompletně na všech celoodpružených a pevných horských elektrokolech s vestavěnou baterii Shimano s kapacitou 630 Wh. Tato pohonná jednotka s maximálním krouticím momentem 85 Nm je o 300 g lehčí a menší než její předchůdce, má o 36 % menší odpor při šlapání, což má značný dopad na její úspornost. Zajímavostí je, že Shimano spolupracovalo s Meridou na vývoji těchto nových motorů a kola značky Merida jsou tak plně kompatibilní s novým systémem a byla také použita při celosvětovém uvedení motoru EP8 na trh. V sezóně 2021 představuje firma vylepšení škály elektrokol, kdy jim přidává ještě větší výkon, dojezd a univerzálnost. Poprvé v historii jsou v roce 2021 do nabídky zařazena silniční elektrokola, konkrétně modely eScultura, eSilex a eSpeeder. Jsou postaveny na systémech Mähle v zadním náboji s důrazem na nízkou hmotnost. Představeny byly také nové designy městských a volnočasových elektrokol eSpresso City a eSpresso City CC s nízkou nástupní hranou a vestavěnou baterii.

www.merida-bikes.com

 

eOne-Sixty 10K

Široké gumy a žebrování předního chladiče, to jsou rysy agresivity a rychlosti. Jedná se o vlajkovou loď značky, respektive nejvíce testované, dekorované a oceňované kolo v historii značky. Karbonový rám se zdvihem 150 mm (vidlice 160 mm) má motor Shimano EP8 a integrovanou baterii téže značky s kapacitou 630 Wh. Speciálně umístěný otvor v oblasti hlavové trubky na karbonových rámech eOne-Sixty funguje jako ‚komín‘ a umožňuje horkému vzduchu uniknout z rámové trubky, čímž zaručuje optimální provozní teplotu integrované baterie. Na první pohled zaujme elektronická bezdrátova sedlovka, karbonová kola, kompletní sada XTR se čtyřpístkovými brzdami. Rozdílná je velikost kol, přední má 29“ a je obuto pneumatikou šíře 2,5“, zadní 650B má gumu o malinko širší – 2,6“. Tato kombinace zaručuje přesné ovládání, skvělé vlastnosti při překonávání překážek a maximální trakci.

269 990 Kč

 

eOne-Sixty 500

Opět ta Meridou tolik oblíbená kombinace dvou velikostí kol – většího předního, menšího zadního. Na chuť tomu tato značka přišla naplno až s celoodpruženými elektrokoly a nehodlá se mimořádných jízdních vlastností této kombinace v terénu vzdát. Hliníkový rám skrývá novou integrovanou 630 Wh baterii, která se pyšní mimořádnou schopností rychlého dobití, klíčem k jedinečnosti je nový motor EP8 z řady Shimano Steps, který je menší, lehčí a jeho krouticí moment je až 85 Nm. Také řazení a čtyřpístkové brzdy Merida využila z nabídky Shimana, odpružení však od RockShoxu. Přední vidlice chodí až do rozsahu 160 mm zdvihu, zadní stavba pobírá nerovnosti do 150 mm. Vidlice umožňuje použití pneumatiky až do šíře 2,8“.

124 990 Kč

 

eOne-Forty 400

Shimano Steps EP8 je tím motorem, který převeze jezdce na tomto celoodpruženém stroji přes nezdolatelný terén nebo stoupání. Motor je to maličký, lehký a s velkým krouticím momentem o hodnotě 85 Nm. Přední vidlice pracuje v rozsahu do 140 mm, zadní stavba má o 7 mm méně, maximální možná šíře pneumatiky je 2,5“ vpředu a 2,8“ vzadu. To proto, že přední kolo má 29“ a zadní 27,5“, což už je u Meridy této kategorie už klasika. Za zmínku stojí teleskopická sedlovka, která pracuje v rozsahu od 100 do 150 mm, to podle velikosti rámu. Změna těžiště díky zasunutí sedlovky se hodí v náročném terénu, ale může dělat zázraky i při prostém nasedání na kolo, Vidlice i tlumič jsou Suntour, řazení a brzdy od Shimana, rám je hliníkový.

111 990 Kč

 

eBig-Nine 400

Svižný, lehký, elegantní hardtail, což není v cyklistickém žargonu nic jiného než označení pro pevný, neodpružený rám. Avšak nezaměňovat s předním odpružením. To na tomto kole samozřejmě najdete a využijete, obstarává jej vzduchová vidlice Suntour XCM34 v se zdvihem 100 mm. Je osazeno koly o průměru 29“ a hodně rychlými pneumatikami Maxxis Icon šíře 2,2“. Je celkem jasné, co s tímto ‚šasi‘ udělá při jízdě silný a lehký motor Shimano Steps EP8 s krouticím momentem 65 Nm a s integrovanou baterií, jejíž největší devizou je kapacita 630 Wh i schopnost rychlého dobíjení. Kapacita baterie v kombinaci s dobře odvalujícími pneumatikami bude za velmi slušným dojezdem celého kola. Hodně svižné a sportovní jízdě nebrání vůbec nic, pohodovému dojíždění do práce možná napomůže montáž nosiče, pro nějž jsou v zadní stavbě připraveny úchyty, anebo stojánek.

89 990 Kč

 

eBig-Nine 300 SE

Možná vás u tohoto kola na první pohled uchvátí barva, možná poměr ceny a výkonu. Na ten druhý pohled, či spíše pocit to bude určitě příjemně krátký posed a ovladatelnost. Přední vidlice Suntour má zdvih 100 mm a pojme pneumatiku šíře, 2,4“, to pro případ, že byste chtěli od kola ještě více pohodlí a měkkosti a tu původní gumu Maxxis Icon šíře 2,2“ byste rádi vyměnili za objemnější. Možné to samozřejmě je. O motorizaci se stará Shimano modelem 7000, baterie Shimano E8010 se pyšní kapacitou 504 Wh. Rámový základ je z hliníkové slitiny, řazení i brzdy dodalo Shimano, v případě řazení to ze sady Alivio, ovšem vyšperkované o přehazovačku Deore. Nechybí bytelný stojánek. Tento model je dodáván ve třech velikostech rámu: M, L a XL, pro nalezení té správné je na stránkách dodavatele značky praktický návod.

69 990 Kč

 

eSpresso CC 400 EQ

Ne, tohle není moped, ale skutečně elektrokolo, ale možná se vám na něm pojede stejně lehce a komfortně jako na lehkém motocyklu. Co vše potřebujete na pohodlnou jízdu? Snadný nástup, ochranu v případě vlhka (blatníky), bytelný ložný prostor (nosič), integrované osvětlení (jak jinak), kryt řetězu pro ochranu nohavic civilních kalhot, hladké, ale odolné pneumatiky pro snadnou jízdu a také něco pro pohodlí – jejich větší objem a více stlačeného vzduchu v nich, bytelný stojánek, odpružený předek a všestrannou skladbu převodů. A to hlavní – motorickou jednotku od Shimana, motor E 6100 a 630Wh baterii E8036. Espresso velice dobře poslouží i v případě, že nikam jet nemusíte, ale chcete, tedy k rekreaci, k výletům a ke sportování. Díky nízko uloženému motoru a před středem šlapání nízko uložené baterii je těžiště celého kola hodně nízko, což významnou měrou přispívá k ovladatelnosti, tuhosti rámu a k jízdním vlastnostem.

86 990 Kč

 

eSpresso 500 EQ

Takhle nějak vypadá kolo pro 90 % všech jízd většiny lidí v Evropě. Hladké pláště Continental rozměru 700c jsou určeny na kvalitní povrchy, cyklostezky, zpevněné cesty, navíc mají na bocích reflexní pruh pro lepší viditelnost v silničním provozu a vrstvu odolnou proti defektu. Alternativně by bylo možné kola zaměnit za terénnější rozměr 650B. Jako celkovou hmotnost soustavy kolo plus jezdec výrobce udává 140 kg, to je hodnota, kterou musí umět pohodově manipulovat motor Shimano E6100 s baterií Shimano E8036 (630 Wh). Nosič, blatníky, světla, ladné křivky, to vše jsou samozřejmosti, které patří do města na každodenní používání.

85 990 Kč

 

eSpresso 300 SE EQ

Každé elektrokolo, které nemá baterii zcela integrovanou do rámu je zákonitě dostupnější než to, které ji v rámu má. Ale řekněte, poznáte ten rozdíl při jízdě? Poznáte jej zcela jistě při placení. To je jediný rozdíl. Jinak má tento model úplně vše, co potřebujete ke spokojenosti, komfortu, bezpečnosti a radosti. Hladké pneumatiky Continental s reflexními boky, integrované osvětlení, bytelný nosič, blatníky, lehký kryt řetězu, stojánek, a dokonce i zámek. Motor E5000 a baterii E8010 dodalo Shimano. Devět převodů na kazetě od 11 do 34 zubů bude určitě stačit v široké škále terénů a rychlostí. Samozřejmě, že toto eSpresso není určeno na divočení, do těžkého terénu a ke zdolání alpských velikánů, ale na cyklostezky, stezky a silničky. Tam je naopak jako doma.

64 990 Kč

 

eSilex 400

ESilex, i když má všechny vnější rysy silničního kola, lehčí převody (převodníky se 46 a 30 zuby), širší pneumatiky (Maxxiss Rambler 700x40mm) i poněkud jiná geometrie však prozrazují, že se jedná o hit posledních let, silniční kolo do terénu – gravel. Jeho pohyb ulehčuje motor Mähle s krouticím momentem 40 Nm a baterií o kapacitě 250 Wh. Motor je skryt v zadním náboji, lehká a malá baterie uvnitř spodní rámové trubky. Moc hezký je svazkový výplet v podání domácí značky, řazení dodalo Shimano v kombinaci speciálních gravelových sad GRX 400 a GRX 600. Je to kolo, které bezpochyby uspokojí i bikepackingové nebo cestovatelské, expediční chutě, na rámu je spousta šroubků a závitů, pro uchycení nejrůznějších brašen či nosičů..

74 990 Kč

 

eScultura 400

Silniční elektrokola zatím stále čekají na své objevení širokou veřejností, ale kdo je již okusil, málokdy jim zcela nepropadl. Především pak těm, která jsou vybavena unikátním motorem v zadním náboji od značky Mahle, a to je skutečně jen hrstka značek kol na této planetě. Merida patří k nim. Motor X35 dává 40 Nm a maličká baterie v rámu má kapacitu 250 Wh. Systém je řízen jediným tlačítkem iWoc na horní trubce rámu. Přestože jde o plnokrevné silniční kolo, lze z něj po přezutí na kole 650B a pneumatiky šíře 47 mm udělat gravel. Pokud však zůstaneme oběma koly na silnici, pak je třeba vypíchnout komponentovou sadu Shimano 105 s dvojpřevodníkem 50/34 zubů a jedenáctirychlostní kazetu 11–34 zubů. Hliníkový rám je doplněn karbonovou přední vidlicí a celé to váží pouhých 13,4 kg.

79 990 Kč

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu