Zařadit velkou, vzadu jedenáct a valíme dál!

před 3 týdny

Na prahu nové sezony, pro časopis, který právě držíte v rukou, již dvanácté, si kladu otázku, zda nenastal čas ho přejmenovat. To pod vlivem nové převodové matematiky, která se začíná usazovat v učebnicích silničářské moderny. S nástupem dvanáctirychlostních kazet přichází na scénu také nový ikonický „rapporto duro“ – nejtěžší převod, jenž dal tomuto magazínu jméno. Takže napříště už „jen“ 50×10? Vždyť je to co do počtu ujetých metrů na jedno šlápnutí totéž jako 53×11, tak co.

Poněkud netradičně v novém ročníku zahajuji na lehce technické téma, ale to jsem si jen vypůjčil jako inspiraci ze světa pastorků, převodníků a zubů. A tak mne v duchu příklonu ke kompaktnosti napadá, že bychom mohli přejít na menší formát časopisu, zmenšit fotografie i písmo a využít nižší gramáž papíru. Čtenář by o své čtivo nepřišel a vydavatel navíc docela dost ušetřil na nákladech na tisk. Nic takového, věřím že ku prospěchu vás čtenářů, jimž chceme stále nabízet dost muziky za odpovídající cenu, však nechystáme. Ostatně, ať už 53×11 nebo 50×10, vždy jde hlavně o to, co se skrývá za čísly, tedy v obsahu, jeho kvalitě, invenci a odbornosti. Jsme tradicionalisté, zůstáváme věrni velkému formátu, vůně papíru je pro nás drogou a dobré čtení obřadem, na nějž si stejně jako vy chceme udělat čas a klid. V této souvislosti se sluší dodat, že již dvanáctým rokem stoupá počet předplatitelů tohoto silničářského magazínu, což je v dnešní složité době pro tištěná média úžasný jev, za nějž vám všem patří dík. Pohlížíme na něj i jako na velký závazek.

V tomto monotematickém čísle, manuálu pro sezonu World Tour 2019, pokračujeme ve skladbě vydání započaté v loňském roce. V těch dalších, kromě speciálů z Gira a Tour, se vám již dostane standardní náplně se všemi rubrikami v celé šíři obsahového záběru od rozhovorů, reportáží, výživových či tréninkových témat až po historii i techniku. Z novinek mohu prozradit nový seriál o cyklistické přípravě vedený Vojtěchem Hačeckým, medailistou z mistrovství světa na dráze a dlouholetým vynikajícím silničářem, který právě ukončil aktivní kariéru a zastává progresivní přístup k cyklistickému tréninku.

Zařadit velkou, vzadu jedenáct a valíme dál! Přeji vám i v roce 2019 hodně šťastných kilometrů v sedle a spoustu inspirativního čtení na stránkách 53×11.

Kamil Hofman

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu