Budoucnost prožíváme už teď

15.3.2021

Elektrokola jsou fenomén posledních měsíců, a ne proto, že jejich prodeje vytlačují prodeje kol analogových, manuálních, či jak jim říkat, prostě „normálních“, nemotorových. Pakliže se několik let diskuze vedla (a tak trochu na tom vázla) na téma, zda jsou elektrokola sportovním náčiním a zda patří do přírody, do hor nebo na budované traily, dnes zní otázka úplně jinak. Dnes se ptáme, jak moc jsou elektrokola schopná nahradit jiné dopravní prostředky v dopravě, respektive jak dlouho bude trvat nepochopení těch, kteří se tváří, že ´nevidí´, nebo dokonce rozvoji cyklistické dopravy hází klacky pod nohy. Elektrokola a doprava, to se zkrátka potkalo, jak mělo.

Samozřejmě, že elektrokola budou ve své mountainbikové formě s plným odružením nadále brázdit těžké terény a vysoké hory, jejich počet však už nebude stoupat tak strmě, stejně tak jako už nebude přibývat počet jejich odpůrců a kritiků. Revoluce se ale očekává v dopravě. Máme tu kapotovaná čtyř nebo trojkolá elektrokola a máme tu potenciál služebních elektrokol ve firmách a sdílených elektrokol ve městech. Neměřme to podle našeho nejbližšího okolí, kde veřejná správa zatím žije trochu slepá a neochotná prohlédnout.

Vývoj tímto směrem ve světě byl ještě zrychlen koronavirovou krizí loni na jaře a následným letním uvolněním. Lidé začali jezdit na kolech po celém světě. Začali jezdit i na elektrokolech, začali objevovat jejich pravou podstatu a jejich největší výhodu. A některé země či města k tomu přistoupily aktivně, vypsaly příspěvky na zakoupení nového kola nebo zásadně změnily podobu ulic uvnitř měst, kde se z automobilových pruhů staly cyklostezky, chodníky a odpočinkové zóny.  Celý svět začal jezdit na kolech, což má za následek, že kola v tomto roce nebudou v dostatečném množství. Poptávka výrazně převyšuje možnosti výroby, říká se, že se na náš trh nedoveze až 50 % všech objednaných kol, a to už je opravdu hodně. O kola bude nouze, co se doveze, to se prodá. Pokud kolo chcete letos kupovat neváhejte, nečekejte na slevy – nebudou. Nepřebírejte, nebo přeberete.

Má v takové situaci smysl připravit nějaký průřez nabídkou, nějaký vhled do toho, co která firma nabízí, jakou koncepci vývoje zastává, jakými modely se ráda pochlubí? My jsme přesvědčeni, že ano. Proto na těchto stránkách představujeme 130 nejrůznějších kol různých firem, mezi nimiž by si měl vybrat snad úplně každý, kdo o pořízení elektrokola v příštích letech uvažuje.

Věříme, že i další články zařazené do tohoto čísla časopisu Elektrokola vás potěší, zaujmou a vpraví vás do světa motorizovaných kol, do světa, kterému patří budoucnost sportu, cestování, zábavy a především dopravy.

Martin Raufer

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu