Hybridní koncept Peugeot

25.3.2010
<!-- Generated by XStandard version 2.0.0.0 on 2010-03-25T14:34:33 --> <p>Na Ženevském motoristickém veletrhu konaném začátkem března představil výrobce automobilů, ale zároveň i jízdních kol Peugeot dva zajímavé hybridní koncepty. Dominantním a potenciálně bližším reálné produkci byl sportovní vůz s hybridním pohonem pojmenovaný SR1. Vedle něho stojící sportovní kolo, jakási silnička budoucnosti nesoucí stejné označení, si však vysloužila také patřičnou pozornost.</p>

Její tvůrci se na jedné straně netají tím, že jde pouze o designérské praktické cvičení, u něhož se nepočítá s praktickým využitím. I tak ale může posloužit minimálně jako podnět pro úvahy o podobě jízdních kol možná již za deset až dvacet let.
Vedle důrazu kladeného na vzhled stojí rozhodně za zmínku, že stavitelé vybavili tento koncept stejně jako stejnojmenný vůz hybridním pohonem. V rámci jízdního kola to znamená, že součástí převodového ústrojí je též elektrická pohonná jednotka. Ta má za úkol jezdci pomáhat zejména v průběhu stoupání, ve sjezdech je pak schopna využít energii jinak bezúčelně zmařenou při brzdění na výrobu a akumulaci elektřiny a poté ji znovu použít k pohonu. Na fotografiích je možné všimnout si též zadního kola bez výpletu. To je prvek, který se na podobných studiích vyskytuje poměrně pravidelně, zda někdy najde praktické uplatnění, je zatím velkou neznámou.
Na konec zmiňme ještě dva zrak technických nadšenců lákající detaily. Na jedné straně to je zpracování plášťů, které jsou jako blána na bubnu nataženy na obvodu kola, za druhé pak kliky tvořené pevnou částí a dvěma lanky, jež by jim měly přinést značnou pevnost pro přenos sil.
Štěpán Hájíček

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu