Trek 2022

24.10.2021

Inovace v dnešní době není pro žádnou značku kol nic snadného, ale přesto přinášíme takové zprávy od firmy Trek:

Trek Roscoe

Hned první změnou je průměr kol, který už není 27,5+, ale poctivých 29″.S většími koly přichází i vyšší zdvih vidlice, konkrétně jde o navýšení ze 120 na 140 mm, výrazným posunem vpřed je pak i boostová zadní osa a poctivá trailová geometrie, tak jak se nyní sluší a patří. Hlavový úhel se o celé dva stupně snížil na 65°, notně se prodloužil dosah (reach), zhruba o 40 mm, o 8 mm se zkrátila zadní stavba a naopak vzpřímil sedlový úhel o nějaké tři stupně. To je pořádný posun k lepšímu! K tomu pogumování spodní rámové trubky a zadní stavby, to u všech šesti velikostí.

Trek Checkpoint

Druhou velkou novinkou je gravel Trek Checkpoint. Ten narostl nejen okolo 20 mm na reachi, ale i na řetězových vzpěrách pro stabilitu. Průchodnost plášťů 45 mm platí pro všechny modely, ale jen u SL s SLR najdete technologii IsoSpeed a ještě k tomu dvířka do útrob spodní rámové trubky. Rámy se mohou pochlubit celou řadou úchytů pro brašny, však jen hliníkový model ALR a karbonový SL počítá i s nosiči, SLR je mířeno spíše pro závodní gravelové utkání. Bontrager připravil celé spektrum vlastních brašen, gravelových řídítek a další příslušenství.

Trek Top Fuel

Prozatím posledním modelem, který vzbuzuje pozornost, zejména svými úpravami, je rozhodně Top fuel. Závodním XC fullem přestal být v roce 2019, kdy se vydal cestou maratonskou a lehkého trailu, pro rok 2022 se vydal na plnohodnotnou cestu Down Country/Fast trail. Stejně jako výše zmíněné gravely se i zde objevily dveře do spodní rámové trubky pro úschovu nářadí a podobně. Zdvih se zvýšil na 120 mm, rozsah Knockblocku také poporostl (z 58 na 72°) a Mino link, tedy flip chip ve spodním oku tlumiče je znamením možných změn geometrie (0,5°hlavové trubky, 8mm výše středu). Revolučním krokem je položení vidlice do úhlu 66°, vzpřímení sedlového do 76° efektivního, respektive 70°reálného sedlového úhlu, navýšení reache zhruba o 10 mm.

 

 

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu