Zjednodušení nabídky i nové funkce. TIME představuje novou generaci pedálů

před 2 týdny
Pokud chcete své kolo vyladit o nové pedály, možná byste se mohli zastavit u radikálně aktualizované nabídky značky TIME. Ta dnes nepředstavuje pouze jedny nové pedály, ale rovnou celé přeorganizované portfolio našlapané produkty pro enduro, cross country a samozřejmě i silnice a gravely. Připravte se na spoustu zářivého eloxu, promyšlenou ergonomii, technologie a hlavně zjednodušený výběr.

Hned při prvním pohledu na tabulku znázorňující, pro jaké ježdění se jaké pedály hodí, nám dochází, že v TIME se nad svým sortimentem opravdu výrazně zamysleli. Značka spadající pod koncern Sram měla vždy širokou nabídku a vycházela vstříc hlavně jezdcům s nášlapy, ale někoho možná mohlo mátnout, jaký produkt pro své ježdění nakonec zvolit. Nyní má být výběr usnadněn. To by však bylo možná málo. Proč nepřihodit ještě nové technologie a funkce? V TIME si zvolili cestu provést všechno najednou a představit nabídku pedálů zcela aktualizovanou.

 

 

Pro nejostřejší ježdění jsou tady Speciale 12, 10 a MX série

Pedály Speciale mají nově představovat rovnováhu mezi výkonem a estetikou. A s tím se dá souhlasit. Aktualizovaný model je velmi tenký, má být pro tretru maximálně přilnavý a v jeho konstrukci najdete kromě hliníku i titan. To se bavíme o nejvyšší specifikaci Speciale 12, kterou můžete získat rovnou ve dvou velikostech. 69x90mm platforma je vhodná pro sjezd a enduro, menší 64x80mm je vhodnější pro trailové hrátky. Pedál se dá nastavovat pomocí pružiny a součástí je také design pojmenovaný ATAC. Ten je uzpůsoben pro snadné našlápnutí a odbahnění.

Dostupnější variantou je nášlapný pedál Speciale 10. Je inspirován svým dražším sourozencem a podle výrobce ho taktéž můžete namontovat do klik sjezďáku, endura nebo trailbiku. Opět je na výběr ze dvou velikostí a totožná je i většina použitých technologií. Kde se podařilo ušetřit je výměna titanové osy za dutou ocelovou. Zvolit můžete ze čtyř působivě eloxovaných variant. Nejlehčí Speciale pedál váží 175 g, ale ani s ocelovým vnitřkem se nedostanete vysoko nad 200 g.

 

 

Pokud jde o trailové ježdění a horská kola celkově, zastavme se ještě u MX série. Jde o lehké a velmi ergonomické pedály, které mají zvládnout všechny možné stezky a stejně tak podmínky. TIME zmiňuje, že je konstrukce uzpůsobena tomu, aby bylo možné nacvaknout za každého počasí. Všemu má napomáhat i přítomnost samočistícího systému ATAC. MX série využívá pro tělo pedálu kompozit, který odráží i velmi dobrou váhu celku – ta je okolo 190 g na pedál. V nabídce se objevuje kromě MX 6 i ekonomická řada MX 4.

 

 

Pro cross country je tady série ATAC XC

Pedály řady ATAC představuje TIME jako nejlehčí pedály do terénu. Konstrukce je podle výrobce silně zaměřena na ergonomii a našlápnutí má být naprosto jednoduché. Funkce ATACů mají zajistit také snížení svalové únavy a dobrou svobodu pohybu. Nejvyšší řada XC 12 nabízí karbonové tělo, titanovou osu a jediné, co zůstalo ocelové, jsou ložiska. I tak se váha pedálu zastavila na 120 g.

I ATAC XC mají dostupnější verze. Kdo nepotřebuje titan, ale rád by zůstal u karbonového těla pedálu, najde ideál v podobě XC 10. Osa se sem dostala ocelová, dutá. Pedál má jako ostatní z této řady samočistící design a nabízí konzistentní záběr. Napětí pružiny lze samozřejmě nastavit. Úplně nejdostupnější jsou pak ATAC XC 6. Ty se již obejdou bez karbonu, ač jde stále o kompozitní materiál. Váha tohoto pedálu je 150 g.

 

 

XPRO a XPRESSO jsou záležitostí pro silnice

Vrchol mezi silničními pedály je model XPRO 12 SL. Má jít o dokonalé vyjádření pedálové technologie a zároveň o nejlehčí a nejergonomičtější silniční pedálový systém na trhu. Samozřejmostí je karbonové tělo, které je nyní větší a stabilnější. I vnitřnosti jsou zajímavé. Obsahují totiž keramická ložiska v kombinaci s dutou titanovou osou. Výsledek? Celková hmotnost 87,3 g na pedál.

 

 

XPRO jsou obecně pedály s nízkou výškou, aby bylo možné mít podrážku tretry co nejblíže středu pedálu. To se má odrazit na účinnosti šlapání a pohodlí. Tato konstrukce se opakuje i u dostupnějších XPRO 12 a XPRO 10. Všechny modely jsou z karbonového kompozitu a využívají shodný systém našlápnutí, určený pro kufry ICLIC Free Float.

Lehké a ergonomické mají být i pedály XPRESSO. Jsou dostupnější, nabízí nastavení napnutí karbonové čepele, nízkou výšku a nadrozměrnou platformu pro efektivitu a pohodlí při šlapání. Cena se odráží na výbavě. Jezdci se musí spokojit o ocelovými ložisky a osou ze stejného materiálu. I tak se však váha nedostala nijak vysoko. Pedál EXRESSO 6 i XPRESSO 4 váží shodných 115 g.

 

připravil: Martin Kuška

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu