TEST: sedlo Bontrager Aeolus RSL

9.11.2023
Sportovnímu zaměření sedla Bontrager Aeolus s označením RSL (Race Shop Limited) odpovídá nejen to, že využívá „zkráceného“ střihu, tedy délky pouhých 250 mm, ale i karbonu pro výrobu ližin.

 

Celá konstrukce se dá označit jako otevřená, hned za prostorem široké špičky se skořepina dělí na dvě části, které jsou propojeny jen tenkou hrazdou zhruba ve třech čtvrtinách délky sedla. Ze dvou nabízených šířek jsme dle dispozic testera zvolili užší a ta zcela dokonale odpovídala potřebné kontaktní ploše se sedacími partiemi.

 

 

Vzhledem k poměrně tvrdé přední části doporučujeme poslechnout rady výrobce o nastavení sklonu špičky lehce dolů. Pružnost skořepiny se totiž projevila dle očekávání hlavně ve střední části, takže při zatížení nedocházelo k pocitu, že je sedlo „z kopce“, naopak jsme vnímali naprostou stabilitu usazení. Ta byla ceněna i z důvodu minimální variability změny posedu dané konstrukcí, ale pokud je někdo spokojen jako my při testování, žádné poposedávání nebo odlehčování sedacím partiím nepotřebuje.

 

 

Ceněna byla prezentovaná širší špička, jízda na její hraně tak nebyla žádnou torturou a nerušila soustředění na výkon. Z pohledu komfortu se osvědčila síla polstrování, sice nejde o žádnou prachovou peřinu, ale v kombinaci s vložkou kalhot a hlavně širokým středovým otvorem eliminujícím tlak na citlivé partie bylo pohodlí při sportovně ladných jízdách dostatečné. Spokojenost ostatně panovala i s materiálem potahu dokonale odolávajícímu nasáknutí nebo jinému nechtěnému efektu působení vody a nečistot. I po několika měsících provozu tak sedlo budilo dojem nového, což by mohlo ledasco napovědět o délce životnosti tohoto doplňku. Ve spojení s předchozí chválou a použitými materiály tak může stín na dokonalosti způsobit jen cena stanovená na 8499 Kč.

Připravil: Eda Pinkava


TECHNOBOX

  • rozměry 250×145 mm.
  • ližiny karbon 7×10 mm
  • naměřená hmotnost 152 g
  • další varianty 250×155 mm
  • cena 8499 Kč

web produktu

 

plus

  • usazení
  • tvar špičky
  • středový otvor
  • odolnost potahu

 

minus

  • cena

FOTOGALERIE

 


 

 

 

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu