Do produkce značky Goodyear se v roce 2015 po 39leté odmlce opět vrátily i cyklistické pláště. Jejich sortiment je široký, a proto pokryjí velkou škálu podmínek a terénů. Testovaný model Peak SL je určen především pro XC závody. Vyrábí se ve dvou šířkách, a to 2,25“ a 2,4“, neboť dnešní podmínky XC okruhů si už žádají široké pláště. Světová špička po variantě 2,25“ jakýchkoli plášťů sahá spíš jen do blátivých podmínek. Dále je na výběr mezi hnědými a černými bočnicemi. My jsme testovali černou variantu v šíři 2,4“. Její hmotnost nás nemile překvapila, 770 g je na XC plášť poměrně dost.
Zabrousíme-li do konstrukce, narazíme na TPI 60 u „naší“ varianty SL a 120 TPI u SL Race. Jak je vidět, pláště se liší ještě i určením, s čímž souvisí i ochrana bočnic proti defektu. Zatímco u modelu SL Race je přítomna technologie M:Wall, u SL ji nenajdeme. O trakci a valivý odpor se stará směs Dynamic: A/T – All Terrain, která by měla nabízet excelentní efektivitu, při které však zachovává odolnost, ale i vysokou přilnavost.
Nyní se však už posuneme k samotným vlastnostem při jízdě, které jsou velmi dobré a odpovídají výše zmíněnému popisu. Po asfaltu člověk letí a téměř si připadne, jako by seděl na gravel biku – nízká hlučnost a značná rychlost. No a když zajede do terénu plného kořenů a kamenů, tak se cítí komfortně, a dokonce i drolivé či štěrkové zatáčky projíždí neskutečně sebevědomě díky vysokým bočním výstupkům.
Problémy nastávají, když se s tímto obutím pustíme do vlhkých podmínek – mokré oslizlé kořeny a kameny se s Peak SL moc nekamarádí. A o úplném blátě bych už asi raději nemluvil, protože pozitivně není o čem. To však nelze brát jako úplné minus vzhledem k tomu, že určený terén pro tyto pláště je suchý podklad.
Podle mých zkušeností z jízdy se jedná o velmi rychlé pláště, které ocení především jedinci, kteří prahnou po nejnižším valivém odporu na suchých a jezdivých tratích. Tam se může asi v největším měřítku projevit jejich tvrdá směs a poměrně nízký profil.
Připravil: Michal Kupský
TECHBOX
- průměry 29“
- šířky 2,25“ a 2,4“
- typ patek kevlar TPI 60
- bezdušové provedení ano
- hmotnost 770 g
- cena 1190 Kč
plus
- nízký valivý odpor
- trakce na drolivém podkladu
- minimální hlučnost
minus
- vyšší hmotnost
- přilnavost na mokrém podkladu
FOTOGALERIE
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT