TEST – chrániče kolen G-FORM E-LINE

před 2 týdny

Pro náročné bikery, možná lépe řečeno pro bikery vyhledávající náročný terén, jsou určeny chrániče G-Form E-Line. Přesnou pozici na noze pomáhají zajistit dva textilní pásy, jeden nad kolenem a druhý pod ním, oba opatřené protiskluzovým silikonem. Tento systém funguje velice dobře, chrániče i při šlapání drží, kde mají. Po delší jízdě jsme jen registrovali horní pás posunutý blíže ke koleni a tím krabacení volného materiálu na koleni. Spodní pás ale držel doslova jak přibitý, takže funkčně žádný problém.

Ochranu obstarává kombinace materiálů. Prodyšná pěna Eva podporuje odvětrání a komfort. Aktivní pěna SmartFlex po nárazu ztvrdne a zabraňuje poškození kolene. Armortex je kevlarová vrstva chránící spodní materiály. A to vše je pod plastovým krytem. Toto je téměř neprůstřelná záležitost.

Při testu jsme zjistili, že takto precizně je chráněna přední partie kolena, ale na bocích zůstává volné místo – při „vykleknutí“ do kamení nic nebrání ataku na odkrytou pokožku. Je to malá pravděpodobnost, ale nám se to několikrát povedlo trefit. Při čelním nárazu pak aktivní pěna skvěle plní svou funkci. Chránič je celkově menší, perfektně se hodí pro trail či enduro, na sjezd už ne.

Uvedené doporučení pro „ještě šlapavé“ disciplíny podporuje i kvalitní odvětrání. A také boční zipy, díky nimž lze chrániče velmi snadno nasadit a zase sundat i bez nutnosti zouvání bot. Jen je nezbytně nutné precizně zasunout jezdce zipu do jeho garáže a usadit lem pod zipem, jinak vás čeká odřená pokožka. Tento akt jsme museli během delšího šlapání opakovat. Toto se u „punčochových“ chráničů neděje. Z tohoto důvodu si lze G-Form E-Line nejlépe představit na zmíněném enduru a jeho rychlostních zkouškách. Test zakončeme údaji o ceně (2899 Kč), hmotnosti (496 g/vel. M) a velikostech S, M, L a XL.

www.progresscycle.cz

plusy

snadné nasazování a sundávání díky zipu, odvětrání a komfort, usazení i při dlouhém šlapání

minusy

slabší ochrana na bočních stranách, nutnost upravovat usazení zipu a jeho lemu za jízdy

Připravil: Ondřej Bílek

Test byl publikován v časopisu Velo 12/2020

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu