Specialized právě představil novou generaci a především úplně novou kategorii elektrokol řady Levo SL, jehož je zřejmě doposud jediným zástupcem.
Konstruktérům se podařilo srazit hmotnost kola, postaveného na rámové platformě Stump Jumperu a se zdihy 150mm pod 18 kg a dát mu vlastnosti lehkého hravého trailové stroje, jehož jízdní charakteristika je co možná nejbližší jízdě na kole bez elektromotoru, a to jak ve stoupáních a za pomoci motoru, tak v technických pasážích vedoucích s kopce dolů.
Výkon motoru má „pouhých“ 240 wattů, což samo o sobě zvyšuje dojezd baterie a navíc lze do páru použít baterii druhou, umístěnou v košíku. Nástup funkce motoru je plynulý a doslova „cyklistický“, reaguje více na frekvenci než na sílu šlapání. Chod tří módů motorové podpory lze pomocí aplikace Mission Control nastavovat ve značné škále. Dojezd, lehkost a lehkost ovládání a přirozený nástup i výkon motorické dopomoci jsou u Levo SL zcela unikátní. Specialized Levo SL používá tentýž motor jako silniční či gravelové Creo. Reportáž z prezentace a první test najdete v příštím Velu.
Martin Raufer
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT