Robustní a laditelnější. Představuje se nová teleskopka Fox Transfer

před 2 týdny
Fox zúročuje své po dekádu nashromážděné zkušenosti s teleskopickými sedlovkami a představuje aktualizovaný model Transfer. Ten přináší možnost nekompromisního zdvihu a má být mnohem více laditelný, odolný a funkční. Typický vzhled s Kashima povlakem u Factory série zůstává, ale co se změnilo v konstrukci této teleskopické sedlovky?

Fox Transfer 2025 má představovat poctivý redesign stávajícího modelu. Výrobce s liščím ocasem ve znaku hned na prvních řádcích uvádí, že klíčové změny zahrnují snadnější ovládání, zdvih nastavitelný v krocích po 5 mm a možnost dostat vás se sedlem výš až o 240 mm. To vše ve třech možných průměrech, od 30,9 mm až po 34,9 mm. K dispozice bude série Factory a Performance Elite.

 

 

Nové těsnění a už žádné ztráty vzduchu

Americký výrobce si dal velmi záležet na tom, aby jeho nová teleskopická sedlovka netrpěla na ztráty vzduchu. Přítrž únikům má zajistit zcela nový systém těsnění a úplné přepracování vnitřních částí. Nové těsnící prvky mají být navíc silně zaměřeny na zvýšení odolnosti a i přes precizní, pevné utěsnění, mají snižovat celkové tření. Fox dokonce vypočítal, jaký je potenciál snížení ztráty vzduchu. Je to prý až 62%!

 

 

Olejové těsnění rovnou dvakrát

Nová Fox Transfer má disponovat až šestinásobným zvýšením pracovního cyklu. Aby toho bylo možné dosáhnout, rozhodl se výrobce pro použití zdvojeného olejového těsnění, ke kterému přidal ještě stírák. Menší ztráta oleje má znamenat méně údržby, delší životnost a celkové snížení ztráty vzduchu, jemuž jsme se věnovali v předchozí části.

Úprava tlaku vzduchu pomocí ventilu Schrader

Důležitou změnou v konstrukci je fakt, že se vzduchová komora přesunula do horní části sedlovky. Uvolněné místo konstruktérům dovolilo přidat Schrader ventil, což mají ocenit jezdci, kteří si chtějí upravovat tlak vzduchu v komoře. Fox dodává, že použité Schrader ventily instaluje s o-kroužky u kterých má jistotu, že neprosakují. Ventil je přístupný pod objímkou pro sedlo.

 

 

Změna pouzder

Dalším upgradem na Transferu 2025 je změna velmi zásadního komponentu pro funkci teleskopické sedlovky – pouzder. Fox používal pouzdra IGUS, která však nahrazuje za pouzdra Ekonol. Ty mají kovový podklad a dosahují nejnižších možných tolerancí společně s velmi nízkým třením. Sedlovka se tak má pohybovat hladčeji a jezdec na změnu její polohy nemusí vynakládat vysokou sílu. S touto změnou má Transfer 300 hodinový servisní interval. Jezdci si navíc servis mohou dělat sami a to bez použití speciálního nářadí.

  • Dostupné průměry: 30,9 / 31,6 / 34,9 mm
  • Zdvihy: 95-120 mm / 125-150 mm / 155-180 mm / 185-210 mm / 215-240 mm
  • Vedení: interní
  • Povlaky: Kashima (Factory) / černý elox (Performance Elite)

 

 

připravil: Martin Kuška

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu