Výběr kola (typ) silniční vs. trekking

2.10.2007
Dobrý den, do budoucna uvažuji o koupi nového kola, ale nikoli proto, že by se mi mé stávající rozpadalo pod rukama, ale spíš kvůli změně typu. Nyní jezdím na trekkingovém kole s takřka silničním vzorkem. A uvažuji o tom, že rovnýma nohama skočím do nějakého silničního kola střední třídy, můj požadavek je jediný, aby kolo bylo rychlé a když šlápnu, tak aby mělo „odpich“. Ale trápí mě jedna věc, se silničním kolem asi budu moci zapomenout na polní či lesní cestu, sem tam projetí po kořenech nebo na staveništi po kamenité cestě… a podobně. Kolo, na kterém dnes jezdím, sice podobný terén nesnáší moc dobře… nicméně se to na něm odjet dá, i když si sem tam odnese nějaký ten šrám v podobě křivého ráfku či rozmláceného náboje :-) Samozřejmě, že pokud bych se rozhodl pro silniční kolo, tak bych se podobnému terénu snažil vyhýbat, ale vím, že to vždycky asi nepůjde. A nevím, jak by se na něm třeba jelo na rozbité cyklostezce, která nám vede městem. Nebo existuje nějaká alternativa, kdyby byly zachovány parametry obou kol v rámci možností? Samozřejmostí je, že bych si nechal staré kolo a na novém jezdil vyloženě na silnicích, ale přece nebudu sebou pořád tahat dvě kola.

Silniční kolo se skutečně na polní a lesní cesty nehodí. Méně kvalitní asfaltové silničky nebo stezky však můžete překonat s použitím širších plášťů se zvýšenou odolností proti defektu. Přesto bude silniční kolo asi dost trpět. Lepší variantou by mohl být některý z dražších krossů, které se nízkou hmotností i značnou tuhostí silničním kolům blíží. Mezi kategorií krossů a silnicí leží ještě oblast fitness kol. Doporučuji zaměřit pozornost také tímto směrem.

kategorie dotazuRedakce

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu