Je hliník u silničky přežitý?

26.10.2016
Dobrý den, chci se Vás zeptat, zda pro sportovně založeného hobby jezdce, který ale nezávodí a jen si chce k MTB kolu (kde jsem spokojený s hliníkovým rámem a kvalitní vidlicí) a trekovému kolu (které mám na delší výpravy) dokoupit ještě silničku, abych se mohl občas svézt i tímto stylem, případně i v Alpských průsmycích, kdyby na to náhodou došlo. – Zda je vhodný i hliníkový rám? Nechci přehnaně drahé kolo a vím, že karbon asi lépe pruží, ale říkám si, že i hliník by mohl mít nějaké přednosti, pokud by to byl rám od nějakého solidního výrobce? Tedy – vlastně dobrý hliníkový, namísto základního carbonu? … Utrpím kromě deficitu prestiže, designu a kapky hmotnosti navíc i nějaké další újmy? případně získám i nějaké klady v případě zvolení hliníku u silničního kola? Děkuji moc za odpověď. Milan Horký

Dobrý den, Vaše otázka by asi vydala na mnohahodinovou diskusi a stejně by bylo těžké odpovědět. Odrazil bych se na Vašem místě od ceny, kterou chcete za kolo zaplatit. Pokud je to do cca 40 000 Kč, držel bych se hliníku a zkusil najít kolo s co nejlepším osazením (především kvalita zapletených kol je na silnici hodně znát). Chcete-li zainvestovat více, dají se už najít zajímavé karbonové kousky. Hliník jako materiál stále konkurenceschopný je, ale poptávka po něm ve vyšších kategoriích není tak velká, a tak špičkově osazená hliníková kola příliš výrobců nenabízí. Pokud chcete nějaké výjimky, zkuste Cannondale Caad 12, Specialized Allez, Trek Émonda ALR, Canyon Ultimate Al…

(kk)

kategorie dotazuSilniční technika

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu