Brzdy by měly být plně funkční, což se týká i těsnění. Nejsou-li
a není-li to vinou opotřebení, je na řadě reklamace. Reklamovat je nutné
tam, kde jste brzdy koupila, prodejce Vás nesmí odkázat na výrobce či
dovozce. Pokud Vám prodejce odmítl uznat reklamaci, čeká Vás bohužel
složitější cesta. Pokud prodávající či oprávněný servis odmítne
reklamaci, požadujte písemné vyjádření a popis důvodu, proč tak učinil.
S jeho rozhodnutím pak můžete buď souhlasit a převzít odpovědnost za
závadu, anebo nesouhlasit. V tomto případě vás čeká nutnost
vypracování znaleckého posudku, který může rozhodnout o neoprávněnosti
vyjádření prodávajícího, nebo se můžete pokusit dohodnout s vedením
firmy/prodávajícím. Nejkrajnější možností řešení je soudní
žaloba.
Jestliže na základě Vaší reklamace v servisu brzdy opravili a ty začaly
protékat, jde o nekvalitně provedenou opravu. V tuto chvíli můžete
reklamovat i samotnou opravu, evidentně špatnou – pokud brzdy začaly
protékat po „odborném“ zásahu v servisu, je to chyba servisu.
Každopádně záruka se vztahuje na celý produkt, ne jen na některé
součásti. Půjde tedy zřejmě o výmluvu mechanika. Vy jako zákazník ale
máte značná práva. Držte se a nedejte se.
Držím palce.
Rudolf Hronza
Dobrý den, Měla jsem na MTB brzdy Avid Juicy 5. Obě jsem reklamovala
kvůli propadání páčky a poté, co mi u „opravené“ zadní brzdy začala
téct kapalina, jsem je vyměnila za Shimano XT a poslala opět na reklamaci.
Dle vyjádření autorizovaného servisu Avid se na těsnění nevztahuje
záruka. Prý jsem brzdu příliš používala a byla špinavá (asi nějak
zapomněli, že je z MTB a občas se prostě brzdit jezdit v terénu musi!).
Těsnění je prý otázka běžného servisu brzdy. Chci se zeptat, jestli na
to mají právo. Chápu, že mi nevymění destičky nebo koutouče na záruku,
což je spotřební materiál, ale funkční by přeci brzda po dobu záruky
měla zůstat. Ani v záručním listě ke kolu nic o servisu brzdy a
těsnění není. Děkuju
Přidat komentář