Rád bych se zeptal, zda má vliv na kolo volba umístění bidonu
v košíku na sedlové rámové trubce nebo na spodní rámové trubce? U bika
nad cca 12 kg to je asi jedno, ale na silničce kolem 7.5 kg je každý
1/2litr vody znát kdekoliv. Někde jsem četl, že bidon jen na sedlové
rámové trubce více unavuje jezdce a má zásadní vliv na těžiště a jiné
jízdní vlastnosti kola.
Umístění bidonu jistě má nějaký vliv na jízdní vlastnosti kola,
stejně tak třeba umístění podsedlové brašničky. Třeba se někdo
v komentáři ujme přesného výpočtu, otázka ale je, k čemu vlastně
budou čísla. Pitný režim je důležitý, asi těžko budete jezdit bez lahve
na pětihodinový švih jen proto, že ve výpočtu vyjde nějaké ovlivnění
jízdních vlastností bidonem. Další otázka je, zda vůbec nějaké
ovlivnění plnou lahví poznáte. Myslím, že než řešit takovéhle
prkotiny, je lepší prostě si užívat ježdění. Stávající umístění
košíků vidím jako nejlepší možné – ideální pro dosažitelnost a
umístění zátěže.
Rudolf Hronza
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT