Silniční kolo – pláště, nebo galusky?

28.12.2010
Co je podla vas vyhodnejsie, plaste, ci galusky? Myslim na silnicni kolo. Ake su vyhody alebo nevyhody oboch obuti? A co je lepsie, celokarbonovy rafok, alebo hlinikova brzdna plocha v karbonu? Planujem zakupit, len sa mi nechce pri celokarbone zakazdim prehadzovat aj brzdove spalky a opacne. Staci mi len nejaka strucna odpoved z vasich nejakych skusenosti.

Odpověď je právě na základě zkušeností jednoduchá a stručná – galusky jsou lepší. Jsou lehčí, lépe odvalují, nekladou takové nároky na celokarbonové ráfky atd. Důkazem pro tvrzení je třeba už jen fakt, že na takové Tour de France nikdo z jezdců pláště nevozí. Nevýhoda je větší finanční náročnost – duši přece jen opravíte velmi snadno, případně nová nestojí tolik co nová galuska. Celokarbonové ráfky jsou také lepší, přece jen u hliníkového je nutné spojit dva odlišné materiály. Ani to už ale v současnosti nebývá problém, myslím tím spolehlivost spoje. . Samozřejmě vás ale nemine koupě a používání odpovídajících špalíků, v tom ale nevidím problém – snad jen tehdy, pokud používáte závodní a tréninková kola. Ale to už je na vašem rozhodnutí.
Rudolf Hronza

kategorie dotazuSilniční technika

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu