Kolo není levná záležitost, a tak se vám nedivím, že i takováto
zdánlivá drobnost Vás přiměla k tomu, abyste začal řešit reklamaci.
Nemějte obavy z toho, že kolo máte „už“ pět měsíců, ale pospěšte
s vyřízením reklamace. Na toto téma jsem tento rok připravoval článek,
který vyšel v jednom z vydání Vela na začátku sezony. Je plný
zajímavých informací, důležitých pro spotřebitele. Jedna z nich praví,
že zákon 24měsíční záruční době rozlišuje mezi prvními šesti
měsíci záruky a následujícími osmnácti. Pokud se problém s novou věcí
(odborně rozpor s kupní smlouvou, § 616 Obč. zák.) objeví během
prvního půlroku, je to stejné, jako byste na něj narazil při samotném
nákupu (pokud prodejce neprokáže opak – podání důkazu je v této době
na něm). V tuto chvíli jste tedy silnějším hráčem, máte silnější
práva než u následné klasické záruční odpovědnosti. Před vámi jsou
dvě cesty a jste to vy, kdo rozhoduje, kterou zvolit, nikoliv prodávající:
oprava, nebo výměna věci za novou. Pokud prodávající z nějakého důvodu
nemůže splnit vaši volbu, máte opět dvě možnosti – a znovu výhodné a
závisející jen a jen na vašem rozhodnutí: přiměřená sleva (pokud jde
o závadu sice neodstranitelnou, avšak nebránící provozu věci, je sleva
také řešením – pro vás ve vašem případě zajímavým), nebo
odstoupení od smlouvy.
Jakoukoliv další informaci najdete ve zmíněném článku, Velo Vám rádi
zašleme. Nebo se zkuste podívat na stránky Sdružení ochrany spotřebitele
(SOS), www.spotrebitele.info.
Držím palce!
Rudolf Hronza
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT