Celokarbon nebo kombinace karbon – hliník?

9.9.2010
Mám dilema – koupit celokarbonový Duratec Cult, nebo kombinaci karbon – hliník BMC Racemaster. Jsem hobík, občas jedu nějaký ten závod – maraton, občas Alpy – takže určitá míra pohodlí je vítána. Mají v dnešní době nějaký smysl kombinované rámy, nebo je pro dané účely (a za stejné peníze) lepší koupit karbonový monokok? Oba typy jste (mám ten dojem) testovali.

Osobně bych zvolil asi Duratec. I když je pravda, že na Racemasterovi jsem
neseděl. Cult je však kolo světové extratřídy, navíc vyrobené u nás. Velmi
příjemná je také možnost za příplatek upravit geometrii. Pokud jde o
kombinaci hliník-karbon, i tyto rámy se mohou vyrovnat celokarbonové špičce,
těžko ji však v něčem překonají. Z tohoto důvodu si osobně myslím, že pomalu
pozbývají smyslu a pokud je někdo nabízí, jedná se spíš o marketingem uměle
vytvořenou cenovou kategorii mezi karbonem a hliníkem. Odpustíte-li mi malou
spekulaci, domnívám se, že výroba základního, ale mechanickými vlastnostmi
srovnatelného karbonového monokoku může být podstatně jednodušší a levnější
než spojování více druhů materiálů.

Karel Kuchler

kategorie dotazuSilniční technika

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu