S podobným problémem jsme se zatím nesetkali, což samozřejmě neznamená, že neexistuje. Na provedení nápravy rozhodně máte nárok. V první řadě jde o to, jak prodejce na reklamaci reagoval. Pokud zamítavě a Vy s tím nesouhlasíte, bude nutný posudek znalce – jinými slovy Vás čeká složitější cesta. Jestliže prodejce reklamaci uznal, ale nestihl ji vyřídit ve 30 dnech, což mu ukládá zákon, je postup shodný s případem, kdy uznal vadu jako neodstranitelnou či se stejná závada dvakrát opakovala. Další postup se proto liší od případu, kdy reklamaci uzná a provede ve 30 dnech (tehdy může věc opravit nebo vyměnit). Ve Vašem případě (uznáno, ale nezvládnuto během 30 dnů) máte dvě možnosti:
1. uznat, že vada nebrání řádnému užívání, a požadovat slevu – u kotoučů bych to ale rozhodně nedoporučoval 2. vada brání řádnému používání – měl byste mít nárok na výměnu produktu za nový a nebo na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz v plné výši. Prodávající tedy nesmí cenu snížit například kvůli opotřebení nebo proto, že cena zboží od jeho zakoupení do doby uplatnění reklamace klesla apod. Držím palce. Rudolf Hronza
Přidat komentář