Karbonové kolo: ano, či ne?

30.3.2010
Jsem cyklista, co najezdí během sezony asi 6000 km. Používám silničku Svorada Lavagna s hliníkovým rámem, karbonovou vidlicí a sedlovkou. Teď stojím před otázkou, zda je nutné pořizovat celokarbon, myslím tím v cenových relacích do 40 000 Kč za kolo. Je to opradu takový rozdíl a není v této cenové relaci zcela zbytečné kupovat karbon?(Mám tím na mysli jeho kvalitu.) Díky za Váš názor.

Přesně jak pravíte v poslední větě, přidám opravdu jen názor. Záleží na tom,
co od případného nového kola očekáváte. Nižší hmotnost? Ta bude zřejmě
srovnatelná s Vaší stávající silničkou. Více pohodlí? Neznám vlastnosti kola
Svorada Lavagna, zda jeho rám je tvrdý či jakžtakž (v rámci možností rámu z
hliníkové slitiny) pohodlný. Pak by Vám celokarbonové kolo mohlo pomoci –
ale radím obezřetnost při výběru, sehnat si dostatek podkladů pro správné
rozhodnutí, tedy přečíst testy. (Jen zopakuji již téměř klišé – i dva na
pohled identické karbonové rámy mohou mít zcela jiné vlastnosti…) S
pohodlím může pomoci karbonová sedlovka. Nebo čekáte celkově lepší
funkčnost? Až po této otázce bych našel větší smysl investice. A nebo si
prostě chcete udělat radost a hledáte požehnání? Pokud jde o radost, dal
bych Vám jej – ale možná bych přidal: počkejte rok, lehce došetřete a zkuste
nepatrně dražší model, mezi 50 000–60 000 Kč.
Rudolf Hronza

kategorie dotazuSilniční technika

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu