Ano, slyšet lze spoustu věcí 🙂 . Předně – výdrž řetězu je
velice
subjektivní, neexistuje obecná odpověď. Záleží na tom, zda jezdíte
těžké či
lehké převody, v blátě či suchu, jaké s prominutím prase je člověk
při
řazení, jak kříží převody, na kvalitě řetězu atd. Zatímco když jsem
závodil,
vydržel mi řetěz na biku okolo 500 km, nyní při nezávodním pojetí
jízdy (ale
bez ohledu na počasí) i 2000 km, na silničce 10 000 km. Ale člověk, co
nám
zhruba před pěti lety laboratorně testoval řetězy, najezdil těch skoro
10
000 km i na biku… Jakmile už jsou zuby opotřebené tak, že na nich
nový
řetěz střílí, můžete jim dát ještě poslední možnost odvést vám
službu: řetěz
zprvu střílí, pak si sedne, přesně jak popisujete. Ale co to znamená? Že
se
přizpůsobí ojetým zubům, tedy dříve vytahá a odejde… Samozřejmě ho
na
ojetých zubech můžete nechat být déle, než káže měrka, ale co
přesnost
řazení a riziko přetržení? Navíc někdy střílí jen kazeta, převodníky
jsou v
pořádku, a vy opotřebeným řetězem zlikvidujete i je…
Rudolf Hronza
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT