Dobry den, sháním vidlici pro nove skládaný tandem (celková váha až
cca 170 kg), použiti zájmena cykloturistika (i na těžko), tedy většinou
silnice, zpevněné cesty, lehčí teren (lesní cesty s kameny a kořeny a
podobně). Do oka mi padla SR Suntour Durolux 20 TS 2008. Většina parametrů
je pro mne ideální (vzduchová, 20 mm pevná osa, 35 mm nohy, cena ve
výprodeji, černá barva).. Avšak nemá zamykáni – jak jinak u DH
vidlice, že?:) – a mám tak poměrně silnou obavu, že se to bude při
jízdě po běžné silnici neúnosně houpat.. Myslíte, že to bude
snesitelné nebo to způsobí vidlici prakticky nepoužitelnou? A taky znamená
snížení zdvihu páčkou na řídítkách ze 180 mm na 140 mm snížení
výšky rámu o zhruba ty 4 cm?
Pohupování vidlice je většinou jev spojený s ostrou jízdou vstoje,
což u tandemu nevidím jako primární režim jízdy. Dále je ve hře více
faktorů, jako třeba geometrie rámu – ostřejší, tedy nižší hlavový
úhel, činí vidlici z principu méně aktivní, naopak tupější, vyšší
hlavový úhel, vidlici obecně snáze aktivuje. Délka představce a tedy
zatížení předku, pak také vstupuje do hry – delší představec značí
citlivější funkci pérování.
Snížení vidlice o 40 mm pak neznačí snížení rámu o 4 cm, vždyť
vidlice není v rámu montována kolmo k zemi. Snížení ale o takové 2 cm
očekávejte. Shrnuto podtrženo, volba Duro Lux, kterou jsme v provedení bez
pevné osy testovali, my přijde dobrým krokem pro tandem.
Tomáš Taich
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT