Durolux na silnici?

18.5.2009
Dobry den, sháním vidlici pro nove skládaný tandem (celková váha až cca 170 kg), použiti zájmena cykloturistika (i na těžko), tedy většinou silnice, zpevněné cesty, lehčí teren (lesní cesty s kameny a kořeny a podobně). Do oka mi padla SR Suntour Durolux 20 TS 2008. Většina parametrů je pro mne ideální (vzduchová, 20 mm pevná osa, 35 mm nohy, cena ve výprodeji, černá barva).. Avšak nemá zamykáni – jak jinak u DH vidlice, že?:) – a mám tak poměrně silnou obavu, že se to bude při jízdě po běžné silnici neúnosně houpat.. Myslíte, že to bude snesitelné nebo to způsobí vidlici prakticky nepoužitelnou? A taky znamená snížení zdvihu páčkou na řídítkách ze 180 mm na 140 mm snížení výšky rámu o zhruba ty 4 cm?

Pohupování vidlice je většinou jev spojený s ostrou jízdou vstoje, což u tandemu nevidím jako primární režim jízdy. Dále je ve hře více faktorů, jako třeba geometrie rámu – ostřejší, tedy nižší hlavový úhel, činí vidlici z principu méně aktivní, naopak tupější, vyšší hlavový úhel, vidlici obecně snáze aktivuje. Délka představce a tedy zatížení předku, pak také vstupuje do hry – delší představec značí citlivější funkci pérování.
Snížení vidlice o 40 mm pak neznačí snížení rámu o 4 cm, vždyť vidlice není v rámu montována kolmo k zemi. Snížení ale o takové 2 cm očekávejte. Shrnuto podtrženo, volba Duro Lux, kterou jsme v provedení bez pevné osy testovali, my přijde dobrým krokem pro tandem.
Tomáš Taich

 

kategorie dotazuMTB odpružení

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu