Na jaře jsem zakoupil bezdrátový Cyklo computer VENTURA HW CC – 600 a
v červenci jej vzal na 1100 km dlouhou výpravu. Po cca třech dnech jsem
pocítil první problémy – při vysoké rychlosti řádově nad 55 km/h
tachometr úplně přestal měřit a ukazoval 0 km/h. Toto jsem zkoušel
eliminovat přesnějším uchycením magnetu směrem k senzoru, ale bez
výsledku. Další problém byl až ke konci celé výpravy, kdy se mi tachometr
přes noc vypnul a ráno jsem jej přes opětovné stisknutí startovacího
tlačítka nemohl zapnout. Ptám se vás:
zda výpadky měření aktuální rychlosti mohou být způsobeny
nesprávnou vzájemnou polohou magnetického čidla a digitálního přijímače
na vidlici kola a): je možné, že nesprávná vzájemná pozice magnetky a
přijímače mohou ovlivnit jen měření vysoké rychlosti? po celou dobu
jízdy po rovině mi totiž tachometr měřil normálně-ověřeno dle
tachometru jednoho kolegy
b): v návodu nebylo přesně uvedeno, do jaké výšky na vidlici se má
uchytit přijímač a do jaké výšky magnetka. nastavil jsem je metodou pokus
omyl, dokud tachometr nevykazoval správné měření. Je možné, že i přes
očividnou funkčnost tachometru v této pozici může tkvět problém
s měřením aktuální vysoké rychlosti právě zde?
zda první závada nemůže znamenat rušení signálu (slyšel jsem, že
bezdrátové computery mohou být rušené např. LED svítilnou na
řídítkách). Pokud ano, jak rušení eliminovat?
zda druhá závada (potíže se zapínáním tachometru) nemůže být
způsobena vybitými bateriemi? Zde však musím doplnit, že baterie byly
zakoupeny spolu s tachometrem a měly být plně nabité.
zda obě mnou popsané závady mohou spolu souviset v tom smyslu, že
tachometr je zkrátka fyzicky nebo jinak poškozen a tím pádem bych si měl
raději zakoupit nový
v případě výběru nového tachometru: jaký přístroj v kategorii do
500 Kč byste mohli doporučit? Je lepší zvolit klasický kabelový
přístroj nebo opět jít do „bezdrátu“?
Omlouvám se za zdlouhavé povídání, ale kratší to nepsat neumím.
Předem Vám děkuji za rady, popř. zodpovězení mých otázek
Pokud tachometr funguje při nízké rychlosti, měl by fungovat i při
vysoké. Na poloze čidla a magnetu na vidlici nezáleží – rychlost je
počítána z úhlové rychlosti a obvodu kola. Je nutné pouze dodržet
vzdálenost magnetu od snímače. Rušení bych nevinil, ale není nic
jednoduššího než zkusit blikačku vypnout. Spotřeba bezdrátových
tachometrů je vyšší, tři dny fungování jsou ale opravdu málo.
Z uvedeného vyplývá, že vada bude nejspíš na straně přístroje –
zkuste jej reklamovat. Pokud budete pořizovat nový, mohu z vlastní
zkušenosti doporučit například značku Cateye nebo Sigma – obě jsou
prakticky bezporuchové. Pro běžné ježdění jsem zastáncem kabelového
přenosu (zesíleného a správně namotaného kabelu). Ušetříte pár korun,
baterie a hlavně drát je drát.
kategorie dotazuTechnika
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT