Potíže s tachometrem a výběr nového

22.11.2008
Na jaře jsem zakoupil bezdrátový Cyklo computer VENTURA HW CC – 600 a v červenci jej vzal na 1100 km dlouhou výpravu. Po cca třech dnech jsem pocítil první problémy – při vysoké rychlosti řádově nad 55 km/h tachometr úplně přestal měřit a ukazoval 0 km/h. Toto jsem zkoušel eliminovat přesnějším uchycením magnetu směrem k senzoru, ale bez výsledku. Další problém byl až ke konci celé výpravy, kdy se mi tachometr přes noc vypnul a ráno jsem jej přes opětovné stisknutí startovacího tlačítka nemohl zapnout. Ptám se vás: zda výpadky měření aktuální rychlosti mohou být způsobeny nesprávnou vzájemnou polohou magnetického čidla a digitálního přijímače na vidlici kola a): je možné, že nesprávná vzájemná pozice magnetky a přijímače mohou ovlivnit jen měření vysoké rychlosti? po celou dobu jízdy po rovině mi totiž tachometr měřil normálně-ověřeno dle tachometru jednoho kolegy b): v návodu nebylo přesně uvedeno, do jaké výšky na vidlici se má uchytit přijímač a do jaké výšky magnetka. nastavil jsem je metodou pokus omyl, dokud tachometr nevykazoval správné měření. Je možné, že i přes očividnou funkčnost tachometru v této pozici může tkvět problém s měřením aktuální vysoké rychlosti právě zde? zda první závada nemůže znamenat rušení signálu (slyšel jsem, že bezdrátové computery mohou být rušené např. LED svítilnou na řídítkách). Pokud ano, jak rušení eliminovat? zda druhá závada (potíže se zapínáním tachometru) nemůže být způsobena vybitými bateriemi? Zde však musím doplnit, že baterie byly zakoupeny spolu s tachometrem a měly být plně nabité. zda obě mnou popsané závady mohou spolu souviset v tom smyslu, že tachometr je zkrátka fyzicky nebo jinak poškozen a tím pádem bych si měl raději zakoupit nový v případě výběru nového tachometru: jaký přístroj v kategorii do 500 Kč byste mohli doporučit? Je lepší zvolit klasický kabelový přístroj nebo opět jít do „bezdrátu“? Omlouvám se za zdlouhavé povídání, ale kratší to nepsat neumím. Předem Vám děkuji za rady, popř. zodpovězení mých otázek

Pokud tachometr funguje při nízké rychlosti, měl by fungovat i při vysoké. Na poloze čidla a magnetu na vidlici nezáleží – rychlost je počítána z úhlové rychlosti a obvodu kola. Je nutné pouze dodržet vzdálenost magnetu od snímače. Rušení bych nevinil, ale není nic jednoduššího než zkusit blikačku vypnout. Spotřeba bezdrátových tachometrů je vyšší, tři dny fungování jsou ale opravdu málo. Z uvedeného vyplývá, že vada bude nejspíš na straně přístroje – zkuste jej reklamovat. Pokud budete pořizovat nový, mohu z vlastní zkušenosti doporučit například značku Cateye nebo Sigma – obě jsou prakticky bezporuchové. Pro běžné ježdění jsem zastáncem kabelového přenosu (zesíleného a správně namotaného kabelu). Ušetříte pár korun, baterie a hlavně drát je drát.

 

kategorie dotazuTechnika

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu