Na podzim jsem si koupil scandiový rám CUBE Elite SC. Zbytek kola je
montáž na XT. V zimě jsem s ním najezdil asi 500 km ve sněhu nebo na
suchu (ne v solance). Na jaře v rámu začalo praskat. Prasknutí se ozve
při přejezdu drobné nerovnosti nebo při jízdě ve stoje do kopce.
„Kroucením“ kola v klidu se nedá prasknutí dosáhnout. Spolu
s prodejcem jsme zkoušeli všechny fígle (promazání všech styčných
ploch, dotažení všech spojů na moment,…), vizuálně kontrolovali svary,
ale nic nepomohlo. Zkoušel jsem i jízdu bez sedla a sedlovky, praskání je
stejné. Nyní mám najeto 2500 km a zdá se, že praskání pozvolna
přibývá. Znáte nějaký fígl, jak zjistit zdroj praskání? Může
praskání způsobovat samotné pnutí materiálu bez vzniku praskliny?
Vypadá to na zapeklitý problém – bohužel žádný tajný „fígl“ neznám. Pokud jste vše namazali a dotáhli, můžete ještě na zkoušku vyměnit některé komponenty, které by zvuky mohly způsobovat. Ale zrada může být kdekoli – viděl jsem například rám se špatným (větším) průměrem hlavové trubky, v níž pracovaly misky hlavového složení. S případem, že by se zvuky ozývaly ze samotného nijak nepoškozeného rámu, jsem se nesetkal. Můžete zkusit obejít ještě nějaké servisy – víc hlav víc ví. Pokud se cvakání zhoršuje, je také možné, že se jeho zdroj časem prozradí sám. Potom doufejte, že to přežijete!
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT