Jaký rám na silničku?

9.3.2006
Často je ve vašem časopise test na silniční kola (rámy) jak od zahraničních výrobců, tak tuzemských. Chtěl bych zakoupit nový rám na silnici. Do teď jsem jezdil roky jen na ocelových rámech. Určení rámu pro trénink a závody (hromaďáky i časovky). Předpokládaná investice 20 000 Kč. Prošel jsem si české výrobce a našel si určité favority – Duratec Cool RX3 s karbonovou vidlicí, Author 6606 s karbonovou zadní stavbou. Něco podobného i od Svorady, model Burgos. Nebo celokarbon Merida Theorema 909 z 2005, která je nyní zlevněná na přijatelnou cenu. Jaký z těchto, případně i jiných rámů, byste mi doporučili při srovnání poměru cena/výkon a požadavku tuhého, ale i přiměřeně pohodlného? Není celohliníkový Duratec příliš tuhý a nepohodlný, naopak celokarbon Merida měkký?

Opět pro úvod zopakuji slova, která tu už zazněla – konkrétní doporučení je vždy zčásti subjektivní. Na silničním kole také závodím. Podle mne by byla posloupnost volby následující: 1. Merida Theorema, tento karbonový rám je velmi tuhý při záběru, přiměřeně pohlcuje rázy (v porovnání s hliníkem, mezi karbony patří jeho pohodlí k průměru). 2 – Author – jeho stavba je závodně delší, hliníkový základní trojúhelník je velmi tuhý, o částečné pohodlí se stará zadní stavba (obě kola ale přesto doporučuji dovybavit karbonovou sedlovkou) , 3-Duratec, tvrdý rám, i přes profilovanou zadní stavbu je pohodlí oproti předchozím modelům nižší, variantou by mohla být snad jen volba slopingového provedení a pohodlí zajistit použitím delší karbonové sedlovky. Se Svoradou Burgos nemám zkušenosti. Doporučení na další značky můžete zkusit vysledovat z testů uveřejněných ve Velu, kde je hodnocení tuhosti i komfortu.Eda Pinkava

kategorie dotazuSilniční technika

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu