Nový Specialized Aethos – Porušit pravidla

před 2 týdny

Co když každičký kousek zkušeností, které jsme za 46 let vývoje nastřádali, využijeme ke stvoření kola určeného čistě pro požitek z jízdy? Kolo, jež vyzdvihne okamžik, kdy jezdec a stroj splynou v jeden celek. Ten moment, kdy nás zcela pohltí strmé stoupání či průlet ostrou zatáčkou. My takové kolo stvořili, a věrni našemu slibu jsme cestou porušili veškerá konstrukční, jezdecká i závodní pravidla. A nelitujeme toho.

Pro jednou nechceme vyhrávat

Přestali jsme si dělat starosti s vítězstvím nebo s tím, jak se věci mají dělat, a místo toho jsme zatoužili udělat nejlepší kolo, jaké kdy bylo vyrobeno. Na cestě za vysněným cílem jsme porušili „pravidla“ výroby uhlíku a porušili jsme také nepsaná „pravidla“ jízdy. A mimochodem, s hmotností pouhých 585 gramů je to nejlehčí sériové kolo na kotoučích, jaké bylo kdy vyrobeno – porušili jsme i ta posvátná pravidla UCI. Je to revoluce zrozená z inspirace.

Aethos je založen na řeckém slově “étos” (což znamená “charakter”), které popisuje vůdčí přesvědčení nebo ideály, které charakterizují komunitu. V tomto případě je to cyklistická komunita.

Miliardy výpočtů, jedno zjevení

Aethos se zrodil skoro jako zázrak v testovací laboratoři.  Vedoucí inženýr Peter Denk měl v testovací laboratoři zjevení, když pozoroval chování kola v testovacím stroji a uvědomil si, že skutečný výkon spočívá ve tvaru, ne v materiálu. Po několika stovkách tisíc superpočítačových simulací jsme věděli, že máme pravdu.

Změňte scénář

Tvar rámu je to, co řídí drtivou většinu výkonu kola. Prostřednictvím naší obsedantní simulace jsme se dozvěděli, že trubky s jemnými, protáhlými kuželovitými úseky – neboli naše strategie kontinuálního zakřivení – poskytují nejvyšší poměr tuhosti ku hmotnosti, jaký byl kdy testován. Ukázalo se, že s námi také souhlasí posedlí Němci v Zedlerově institutu.

Žádná vlákna navíc

Prostřednictvím těchto zjištění a nákresů jsme byli schopni zlepšit dodanou kvalitu kola a také ušetřit váhu. Eliminovali jsme tradiční vrstvy tuhosti uhlíku, čímž jsme snížili počet vrstev nutných k sestavení kola o 11% ve srovnání s Tarmacem SL6.

Reálné testování od Petra Denka.

„První rám  měl 545 gramů. Dali jsme ho na testovací stroj a rám se choval tak krásně – byl tak stabilní. Stačilo přidat jen 10 gramů a mohli jsme jej vyzkoušet při jízdě. V tu chvíli jsme věděli, že jsme objevili něco velkého. “

—Peter Denk, technický vedoucí vývoje Aethos

Pravidla? Jaká pravidla? 

S Aethosem jsme pronásledovali kvalitu jízdy, nikoli čísla. To znamená, že víme, že lehké, tuhé a vyvážené kolo je na pedálech magické. Výsledkem je nejlehčí silniční kotoučový rám, jaký byl kdy vyroben, bez triků a o hmotnosti pouhých 5,9 kg. Aethos je v některých závodních kruzích velmi nelegální, přesto je stále určen pro jezdce do hmotnosti 124 kg a splňuje všechny cíle v oblasti ovladatelnosti, odezvy a tuhosti, které od každého vyrobeného kola očekáváte. (Psst – neříkejte to UCI)

Nové moderní silniční kolo

Říci, že „s tímto kolem bylo vše vzato v potaz“, by bylo podhodnocením. Strávili jsme týdny a týdny opakováním, navrhováním a posedlostí nad každým kouskem skládačky. Ale naším cílem vyrobit kolo, které by vyhovovalo vašemu životnímu stylu na kole – ne naopak.

Dokonalost je v detailech 

Od patek rámu po patky přehazovačky nebyl přehlédnut žádný gram. Totéž lze říci o přístupu našich partnerů ve společnosti Roval Components. Pracují na stejné kvalitě a 1248 gramová kola Alpinist a nová kombinace řídítek a představce Alpinist jsou šité na míru pro Aethos a jízdu vašeho života.

(tz)

foto Specialized

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu