Když se řekne UAE Team, hned se vybaví ií stroje Colnago, které tento tým sedlá již několikátou sezónu. A že je tak současně testovacím týmem novinek tohoto rámařského specialisty, je nasnadě. I proto jen málokoho překvapí, že ve spolupráci tímto týmem jehož součástí je i jedna z největších hvězd současnosti Tadej Pogačar, mohlo dojít ke zrodu nové koncepce V4Rs, jak značka tvrdí, nejrychlejšího monocoque rámu v její historii.
Nejen pro boj s odporem vzduchu za kterým stojí nesčetné hodiny v aerodynamickém tunelu doprovázené laděním i těch nejmenších detailů celku, je hnací myšlenkou této nové podoby. Značka tento model neomezuje využitelností jen na jedno z možných sportovních kolbišť, ale chce s ním útočit v jakémkoli profilu a za každé situace.
Aerodnymika
Jak je již v současnosti zvykem, i Colnago se soustředilo na maximální snížení šelního odporu. K tomu slouží tvarování zcela dokonale na sebe navazující hlavové trubky a korunky vidlice, ale značka do tohoto procesu začlenila i další vlastní komponenty, jako řídítka CC.01. Konstrukce je ale samozřejmě kompatibilní i s doplňky jiných výrobců.
Hmotnost
Pokud se již pohybujete na špičce technologického pokroku, není snadné překonat vlastní, velmi tvrdé limitty. Předchozí verze V3R již patřila ve své kategorii k nejlepším. Přesto se díky práci na celém kompletu (rýám, vidlice, řídítka, hlavové složení) podařilo srazit celkovou hmotnost o dalších 47 gramů ve srovnání s V3R.
Tuhost
Laboratorní zkoušky v kombinaci s výsledky reálného zatížení v podmínkách provozu, to jsou pro Colnago nejdůležitější vstupní informace pro výpočet reálného dynamického zatížení. Podle těchto výsledků je pak možno pracovat na specifickém dimenzování jednotlivých částí rámu tak, aby dokonale odpovídal nárokům na něj kladeným, tedy potřebné tuhosti a jízdních vlastností v extrémních podmínkách provozu.
Geometrie
V porovnání se svým předchůdcem má tento model upravené hodnoty stack a reach, tak aby poskytl nejen vyvážený výkon, ale i první výběr vhodné velikosti, nebo snazší nastavení posedu. A k již prezentované dravosti pro dobývání sportovních met doplňme, že došlo i ke zkrácení řetězových vzpěr pro podporu agresivity záběru.
Robustnost a spolehlivost
V4R (ve srovnání s V3R) se může také pochlubit větší odolností proti nárazu částí nejvíce vystavených otřesům v závodních podmínkách. Příkladem jsou zbrusu nové sedlové vzpěry, které kromě aerodynamičtějšího tvaru výrazně zvyšují odolnost proti ohybu a nárazu. Na druhou stranu robustnost znamená schopnost snížit potřebu údržby na minimum. Praktickým příkladem je hlavové složení CeramicSpeed s technologií SLT (Solid Lubrication Technology), které díky svému exkluzivnímu pevnému polymeru a komponentům z nerezové oceli zabraňuje dvěma nejčastějším příčinám selhání ložisek: absenci maziva a kontaminaci maziva nečistotami.
(tz)
foto Colnago
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT