Belgická značka Ridley představila novou generaci úspěšného aero modelu Noah Fast. Jde o nekompromisní řešení pro cyklisty hledající špičkový výkon. Díky letitým zkušenostem a testování ve vlastním větrném tunelu se konstruktérům podařilo vytvořit stroj, který ušetří 8,5 wattu při rychlosti 50 km/h oproti svému předchůdci.
Noah Fast je stvořen pro rychlost, přesně tak hovoří křivky rámu. Robustní hlavová partie s integrovaným kokpitem je připravena řezat vzduch jako břitva. Karbonová aero sedlovka s kapkovitým průřezem podporuje ideální obtékání vzduchu kolem rámu a zlepšuje celkovou aerodynamiku. UDH patka se stává standardem i u silničních kol a jen podtrhuje sofistikovanost modelu.
Ceny a dostupnost
Exkluzivita modelu Noah Fast se odráží také v jeho ceně. Nejlevnější konfigurace s elektronickou sadou Shimano Ultegra Di2 začíná na 224 900 Kč, zatímco nejlepší varianta osazená komponenty Sram Red AXS přesahuje hranici 300 000 Kč, konkrétně jde o 318 900 Kč.
O modelu
Ridley Noah je ikonou ve světě cyklistiky. Legendy jako Robbie McEwen, Andre Greipel či Caleb Ewan na aerodynamickém speciálu vyhrály mnoho hromadných sprintů nejen na Tour de France.
Klíčové vlastnosti Noahu jsou optimální aerodynamika, progresivní geometrie, nový kokpit zaměřený na aero pozici a aerodynamické inovace. Nová generace byla vyvinuta s ohledem na nová pravidla mezinárodní cyklistické federace UCI týkající se tvarů a profilů trubek. Hlavním rozdílem je využití pravidla 8:1, které umožňuje trubkám být až osmkrát delší než jejich šířka, což je změna oproti dřívějšímu poměru 3:1. Inženýři Ridley čerpali inspiraci z časovkářského modelu Dean Fast a pro měření využili vlastního aerodynamického tunelu Bike Valley. Výsledkem jsou dlouhé, úzké profily vidlice a sedlových vzpěr a zvětšená spodní rámová trubka optimalizující proudění vzduchu kolem lahví. Aerodynamika totiž nikdy není jen rám a jeho trubky, vždy jde o celek. Noah Fast je navržen jako kompletní „balíček výkonu“. Simulace probíhaly s kompletním kolem, včetně kol, lahví, computeru a dalších doplňků, a také při různých úhlech větru, aby co nejlépe odpovídaly reálným podmínkám.
Testy ve větrném tunelu ukazují, že jezdec ušetří na Noahu Fast 7 W oproti modelu Falcn RS a 8,5 W oproti předchozímu Noahu Fast.
Progresivní geometrie
Nová geometrie klade důraz na strmý úhel sedlové trubky (76°), který lépe odpovídá modernímu trendu vpřed posunutých jezdeckých pozic. Níže uložené středové složení kompenzuje širší pláště, které jsou v moderní cyklistice běžné, a nižší hlavová trubka s integrovaným kokpitem umožňuje agresivní aerodynamickou pozici.
Integrovaný kokpit
Speciálně navržený kokpit Nimbus Aero integruje řídítka s horní rámovou trubkou, čímž snižuje turbulence vznikající běžně za představcem. Řídítka jsou užší (360 mm v oblasti brzdových pák), což pomáhá snížit čelní plochu jezdce. Jejich spodní rozšíření zajišťuje lepší ovládání a aerodynamický tvar vrchní části přirozeně naklání zápěstí jezdce.
Dostupnost
Noah Fast je k dispozici v pěti velikostech (XXS, XS, S, M, L). Cena za rámovou sadu začíná na 5499 eurech a za kompletní kolo s řadou Shimano Ultegra Di2 na 8799 eurech. Předobjednávky jsou již otevřené, dodání rámových sad Noah je plánováno na konec února, zatímco Noah Fast bude dostupný na konci března.
Kola Ridley dováží do ČR společnost Zookee, další informace hledejte i na jejích stránkách.
(red)
FOTOGALERIE
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT