Zatím poslední novinkou ve světě elektromotorů pro kola je nový motorizovaný náboj R900, který v sobě ukrývá tři rychlosti integrované v systému. Míří na městská kola.
Integrací motoru a třírychlostního systému řazení do jediného komponentu se může omezit počet komponentů, které by mohly koncového uživatele “zlobit”. Ananda – specialista na vývoj a výrobu chytrých elektrických pohonů kol a motocyklů – slibuje řazení bez omezení, plynulé podávání výkonu a sníženou nutnost tak časté údržby, která u motorů může být i dosti nákladná.
Klíčové vlastnosti
- integrovaný třírychlostní nábojový motor
- automatické elektronické řazení
- chytrý algoritmus řazení
- technologie PedalFlow pro přirozený pocit z jízdy
- optimalizovaný převodový poměr
- maximální krouticí moment 50 Nm
- tichý provoz (≤55 dB)
- hmotnost 3,8 kg (verze s řetězem), 3,9 kg (verze s řemenem)
R900 slibuje 50 Nm krouticího momentu a řazení přesně sladěné s motorem tak, aby nedocházelo k poškození. A slovy Anandy: „Chceme, aby se lidé soustředili na to, že jsou na kole a venku, a ne na to, že musí zase řadit.“ K tomu přispívá patentovaná technologie PedalFlow, která umožňuje automatické řazení bez jakékoliv ztráty výkonu i při rozjezdech. Tato změna převodu má být skoro okamžitá, rozumějte 0,2 sekundy, což běžný smrtelník opravdu nepozná.
V nabídce budou dvě verze, řetězová a řemenová, o váze 3,8 kg, respektive 3,9 kg. Obě samozřejmě budou chytře snímat jak kadenci, tak rychlost, sílu a styl šlapání, aby poskytly uživateli co nejlepší zážitek z jízdy bez zbytečného rozptylování.
Uvidíme, co zkušenosti ukáží.
Matěj Štětina
Foto: Ananda
FOTOGALERIE
Přidat komentář