Kolofix má Tlumičárnu

5.12.2022
Snadná objednávka, rychlá oprava kol, maximální komfort po zákazníky, ať dopravou kola do servisu či zákrokem přímo u klienta – to jsou již tradiční parametry firmy Cabtech založené Pavlem Čábelickým. Kromě klasických oprav nyní výrazně rozšířila své služby o provoz s interním a všeříkajícím názvem Tlumičárna. Navštívili jsme její dílnu v branickém pivovaru, která je umístěna jen o patro výše než tradiční prostory Kolofixu.

„Původně jsem se v Kolofixu věnoval pouze servisu značky RockShox,“ vysvětluje Jakub Radil, vedoucí provozu. „Ověřili jsme si, že díky opravám na místě jsme pružnější nejenom my, ale hlavní výhodu to nabízí zákazníkům. Předtím jsme komponenty RockShox posílali firmě Cykložitný a Fox do Písku firmě Cyklošvec. Jejich kapacitní možnosti jsou také omezené, a tak nebylo výjimkou, že v sezoně tu visela kola zákazníků tři týdny i měsíc. Ověřili jsme si, že je to funkční systém, zanedlouho se ke mně přidal kolega, ale ukázalo se, že to nestačí.“

 

Aby také ne, když se současně otevřelo patnáct poboček Kolofixu po celé ČR, z nichž se do Braníku zakázky jen hrnuly. Vznikla potřeba zvýšit kapacitu, aby dodrželi interní pravidlo, že do pěti dnů mají být schopni dostat zboží zpět na pobočku a zákazníkovi na kolo. „Komponenty jsme schopni před servisem diagnostikovat, máme mechanickou zkoušečku na vidlice i tlumiče. Ověřuje se funkce před servisem a po servisu, porovnáním zaručíme plnou funkčnost. Pak se odesílají na provozovny, kde je mechanik namontuje, nastaví ovládací prvky, seřídí podle požadavků zákazníka.“

Letos došlo k rozšíření servisních prostor, aby uspokojili požadavky na další sezonu, jež v Kolofixu začíná již na přelomu roku, kdy se v Tlumičárně sejde velké množství věcí na opravu a seřízení. Ta má statut autorizovaného servisu pro obě značky, zaměstnanci byli na školení RockShox i Fox, společně s dovozci řeší i další věci. „Další výhodou pro zákazníky Kolofixu tak je, že s komponenty, s nimiž mají problém a jsou v záruce, nemusí k dovozcům, ale k nám, my ho za ně vyřešíme.“ V Tlumičárně se snaží držet profesionální úroveň oprav u všech značek, nově i produktů Öhlins, nevyhýbají se ani starším typům, a tak pokud lze, zachrání deset či patnáct let staré modely RockShox. „Snažíme se opravovat, ne pouze měnit. Odhadem 95 % naší náplně je pravidelný servis, výměny oleje, těsnění, ale pokud dojde k mechanickému poškození, destrukci, jsme schopni se tomu věnovat více, abychom zachránili funkčnost komponentu. Ne vždy je ale opravitelný, třeba u značky RockShox je opravitelnost nízká. Máme k dispozici servisní kity, když se však něco rozbije v patroně nebo dojde ke mechanickému poškození, tak se mění celé kusy. S Foxem je to úplně naopak, u něj lze nahradit každou pružinku, planžetu. Když není v ČR, objedná se v Německu. Na druhou stranu je nejdražší na díly či servisní úkony.“

  

Do čeho se v Kolofixu nepouštějí, to jsou výměny sloupku, jeho přelisování, to pro ně zajišťuje partnerská firma, naproti tomu lze dohodnout i tuning komponentů. I když Tlumičárna vznikla primárně jako součást celého servisního balíčku Kolofixu, lze přinést či poslat balíkem odpruženou vidlici, tlumič či teleskopickou sedlovku přímo. Stejně tak v dílně zajišťují opravy i pro některé cykloservisy, které pro to nemají technické vybavení či prostory, případně se tomu nechtějí věnovat.

 

„Máme základní zásobu materiálu, většinu úkonů můžeme udělat okamžitě, pokud to není úplně nový komponent. Vybavení je tu špičkové, od kvalitního nářadí, originálních přípravků po plničky oleje či dusíku. Nechceme improvizovat, ale nabídnout kvalitní službu. Pracuje se tak s větší radostí a výsledek tomu odpovídá,“ shrnuje základní myšlenku Tlumičárny Jakub Radil.

 

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu