Indián ujíždí na karbonu

před 2 týdny
Domácí značka Apache představila v těchto dnech svou kolekci na rok 2023. Podobně jako řada dalších klade v současnosti důraz na produkci elektrokol a v souladu s novinkami firmy Bosch zahájila přechod k Bosch Smart systému pracujícímu s komunikačním protokolem BES3, který lze spárovat s telefonem.

„Odpadá tím nutnost použití displeje, ale jsme si vědomi, že je řada zákazníků, kteří to nechtějí takto řešit, proto nemáme žádné kolo bez displeje,“ vysvětluje Tomáš Trčka, obchodní ředitel firmy Dajsport. Nový systém je na celoodpružených modelech Quruk 1 a Quruk 3, hardtailech Hupahu 1 a Hupahu 1 Lady, Hupahu 3, Hupahu 5 na kolech 29“ a na typu Tanka Tate s ráfky 27,5“ určeném pro ženy a jezdce preferující menší rozměr kol. Společným rysem kolekce s motory Bosch je osazení komponenty Shimano a odpruženými vidlicemi Suntour.

Nová je řada kol s motorem Bafang, konkrétně bude použit typ 400 a novinka typ 510, oba jak na systému 36 V, tak i 48 V. „Systém 48 V má více výhod, díky většímu napětí pracuje s menšími proudy, má vyšší účinnost, méně se zahřívá, má menší proudovou zátěž, slabší kabely a tím menší ztráty v odporu vedení. Top model má k tomu baterii s kapacitou 840 Wh, což to je velké plus pro dojezd,“ říká T. Trčka. Řada má dva modely s 29“ koly, jeden s koly 27,5“ a dámský kros, používá oba typy motorů, což je celkem osm modelů s motory Bafang. Pro uživatele je příjemné, že Apache používá originální baterie Bafang, což není obvyklé v době, kdy řada firem montuje levnější typy z druhovýroby. „Kola s motory Bafang jsou osazena komponenty značky L-Twoo. Jde o společnost, která má kořeny ve firmě Sram a nyní je samostatná. Vyrábí od základních řad až po vrcholné karbonové komponenty, dokonce nabízí řazení, přehazovačku a kazetu s třinácti pastorky,“ popisuje T. Trčka. Doplňme, že v této řadě kol se montují vidlice RST a krosová kola v pánském i dámském provedení dostala širší pneumatiky, které je vlastnostmi přibližují horským kolům, ale díky elektromotoru neznamenají pro uživatele větší jízdní odpor.

Pokud jde o „klasická“ kola, dva celoodpružené modely Kaya mají zakázkově vyrobené karbonové rámy se zdvihy 120 mm, typ Kaya C1 je osazen tlumičem a vidlicí Fox, typ Kaya C3 produkty RockShox.

Karbon se objevuje i na řadě hardtailů Hupahu (C1, C3, R1) s novou geometrií charakteristickým tvarem horní rámové trubky a vedením kabeláže vnitřkem rámu. Montáž kol s karbonovými rámy probíhá v Hostivici. Střední třída je zastoupena modely s hliníkovými rámy s upravenou geometrií. V kolekci zůstává i gravel s karbonovým kokpitem a sedlovkou, a to jak s komponenty Sram, tak později i se Shimanem.

 

 

 

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu