TREK MARLIN+ 8

10.6.2024

Firma Trek je jednou z těch, které určují trendy, jimiž se ubírá vývoj v oblasti jízdních kol, a je také považována za lídra v oblasti zpracování karbonu. Její vlastní technologie zpracování karbonu nazývaná OCLV je s mnoha inovacemi aplikována ve výrobě již přes dvě desetiletí. Vlnu elektrokol zachytila včas a účelně prolíná vlastní osvědčené postupy s novými přístupy a výzvami. Na jednu trojčlenku se vždy můžete spolehnout: kvalitní rám – k účelu kola vhodně zvolené komponenty – motor Bosch. Marlin+ 8 kontrukčně vychází z nejprodávanějšího modelu od Treku, ke kterému přidává motor Bosch Active Line Plus, a představuje rovnováhu mezi výkonem, spolehlivostí a jednoduchostí příjemnou pro naprostou většinu uživatelů. Díky váze, a to jak kola, tak baterii a motoru, a jemněji naladěnému krouticímu momentu je na něm jízda velmi podobná jízdě na klasice.

www.trekbikes.com/cz/cs

Technický popis

motor: Bosch Active Line Plus, 250 W, 50 Nm * baterie: Bosch, 400 Wh * rám: Alu Alpha Gold * vidlice: RockShox Recon Silver RL, vzduchová, zdvih 120 mm * sedlovka: teleskopická * kliky: FSA CK-220, 165 mm * řazení: Shimano Deore, 1×12 * přehazovačka: Shimano Deore * kazeta: Shimano Deore, 10-51 z. * brzdy: Shimano MT-420, čtyřpístkové, 203 mm * ráfky: Bontrager Line TLR 30 * pláště: Bontrager Gunnison Pro XR, 29×2,6″ * velikost: L * hmotnost: 22,3 kg * cena: 81 990 Kč

 

První dojmy testerů

Ondřej: Motor s nižším výkonem a lehčí baterií s menší kapacitou. Kolo je stále především kolo, je hravé, lze sním snadno zvládnout terén. Při vypnutém motoru má malý odpor, specifické je v tom, že při šlapání dozadu, při protočení nohou, se motor neodpojuje a registrujete odpor. Výkon, jeho průběh skvělý, tichý, trailová geometrie, příjemné kolo.

Eda: Motor je tichý, má plynulý náběh, trochu slabší podpora ve stoupáních, jezdec mu musí trochu pomoci, ale tím je jízda jistější, jezdec jej má více pod kontrolou. Trek se skvěle ovládá, je stabilní, krásně vede stopu.

Přemysl: Vyladěný bike co do geometrie i hmotnosti, skvělé brzdy. Slabší motor, ale s dokonale plynulým tahem.

Petr B.: Pro mě nejlepší kolo zde i přes slabší motor. Skvělá geometrie, brzdy, řazení.

Komplexní hodnocení

Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)

Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

4,45

Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)

Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

4,75

Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)

Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?

3,75

Jízda bez motoru (300 metrů)

Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?

4

Hlučnost/vibrace

Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace? 5

Ovládání elektrokola

Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?

4,5

Dojezdová vzdálenost: 36 km

Celkový počet bodů: 4,45

Verdikt: Trek je reprezentantem nového trendu lehčích kol s menší kapacitou baterie, současně však ovladatelnějších a vlastnostmi blížícími se klasickému kolu. V aplikaci si motor a jeho dopomoc nastavíte podle svých potřeb. Objektivně a bez elitářských tendencí – kolo pro znalce.

 

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu