TEST SPECIALIZED Turbo Tero 5.0

27.6.2023

V segmentu horských kol, lhostejno zda s lidským či elektropohonem, je kategorie SUV stále trochu neokoukanou variantou. Silnou stránkou modelu Turbo Tero je spojení výkonu, jistoty a všestrannosti. Ze zadání vzniklo přizpůsobivé kolo, které nabídne příjemné vlastnosti od městských ulic až po terénní stezky. Aplikace Mission Control umožňuje nastavit úroveň výkonu podle preferencí uživatele – všechny tři standardní režimy výkonu lze téměř plynule nastavit tak, aby vyhovovaly potřebám výkonu a dojezdu.

www.specialized.com

Technický popis: rám E5 Alu * vidlice RockShox 35 Silver, 130 mm * tlumič RockShox Deluxe Select R * sedlovka teleskopická, TranzX Dropper, 34,9 mm, 170 mm * kliky Praxis M30, 38 z. * řazení Sram GX Eagle, 1×12 * přehazovačka Sram GX Eagle * kazeta Sram NX Eagle, 11–50 z. * brzdy Sram Code R, čtyřpístkové, 200/180 mm * ráfky Roval Traverse * pláště Specialized Ground Control Grid, 29×2,35“ * velikost S3 (M) * hmotnost 27,6 kg * motor Specialized 2.0, 70 Nm * baterie Specialized U2, 710 Wh * cena 132 000 Kč

První dojmy testerů

František: Kolo, které mě překvapilo, zaujalo a bavilo úplně nejvíc. Sice ho neumím zařadit, je to hybrid všeho možného. Ale je lehké, obratné, skvěle padne do ruky. Dokonale odladěný pohon, asi nejtišší, co jsem tu vyzkoušel, hladký, perfektně vyladěný.

Jan: Dokážu si ho představit jako přibližovadlo do práce, cestou zpět lehký trail. Pohodlné, ale k tomu silný motor, kterému nevadí ani terén. Velký displej s mnoha údaji, stojánek, vidlice s velkým zdvihem, pohodlné při nastupování.

Bohuslav: Velmi příjemné svezení, snadné ovládání, pohoda ve všech směrech, tichý. Skvělé gripy.

Petr Š.: Vyvážené pérování, v terénu zvládlo to samé, co fully s vyššími zdvihy. Plnokrevné MTB s kompletní výbavou, tudíž využitelné i pro běžné „turisticko-dopravní“ nasazení.

Komplexní hodnocení

Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)

Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

4,8

Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)

Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

4,8

Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)

Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?

4,8

Jízda bez motoru (200 metrů)

Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?

4,2

Hlučnost/vibrace

Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace? 4,4

Ovládání elektrokola

Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?

4,2

Dojezdová vzdálenost: 55 km

Celkový počet bodů: 4,53

Verdikt: Horské kolo s blatníky na dojíždění do práce? Turistické kolo, na kterém snadno zdoláte extrémní terén? Tohle a ještě mnoho dalšího, například stabilní a současně nikoliv línou geometrii, pohodlný posed, jistotu ovládání a kombinaci dvou rozměrů kol pro lepší jízdní vlastnosti nejen v terénu má v genech Tero, Není na světě člověk ten, aby se zachoval lidem všem. O kole bychom si to už tvrdit netroufli.

 

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu