ROCKRIDER E-EXPL 700 29“

před 2 týdny

Od svého založení v roce 1976 je francouzská společnost Decathlon nedílnou součástí sportovního světa. V oblasti elektromobility se firma prosadila v roce 2011 s uvedením prvního městského elektrokola. Ukázalo se, že jeden model nestačí a poptávka po elektrokolech roste ve napříč všemi cyklistickými disciplínami. Následný vývoj, testování a implementování nových konstrukčních procesů vedly k tomu, že elektrokola společnosti Decathlon splňují nejvyšší standardy a zároveň zůstávají dostupné velkému množství uživatelů. Ti si mohou nechat kolo opravit na 25 místech v ČR. K nejžhavějším novinkám letošního roku patří řada horských elektrokol E-Explore. Série v sobě kombinuje nejnovější technologie, neotřelý design a kvalitní komponenty. Horská kola řady E-Explore se mohou pochlubit propracovanou rámovou geometrií, integrovanými bateriemi a výkonnými motory o točivém momentu až 70 Nm. V nabídce jsou zahrnuty celoodpružené i hardtailové modely, které si snadno poradí i s tím nejnáročnějším terénem. Ke standardu patří v této řadě možnost montáže doplňkové baterie.

www.decathlon.cz

Technický popis

motor: Brose Drive T, 250 W, 70 Nm * baterie: 630 Wh * rám: Al-6061, db * vidlice: X-fusion RC32, vzduchová, zdvih 130 mm * kliky: microSHIFT, 170 mm, 34 z. * řazení: microSHIFT Advent X, 1×10 * přehazovačka: microSHIFT Advent X * kazeta: microSHIFT Advent X Serie, 11–48 z. * brzdy: Tektro M530, čtyřpístkové, 180 mm * ráfky: Rockrider * pláště: Rockrider Grip 500, 29×2,4″ * velikost: 17“  * hmotnost: 25,3 kg * cena: 59 999 Kč

První dojmy testerů

Přemysl: Úplně první dojem – silný motor. V technickém stoupání mezi kořeny a keři i na střední polohu přehazovačky mě to vytáhlo podobně, jako když jsem jezdil enduro závody na motocyklu. Po dosažení limitu by mohl být odpor motoru jemnější.

Václav: Tichý motor, jeho pomoc bych označil jako příjemně spolupracující s jezdcem, jinými slovy – ve stoupání nejede jako motorka, a tak je jízda příjemně kontrolovatelná. Snadno ovladatelné, vhodná geometrie.

Jan: Velmi hravé kolo, celkově překvapivě příjemný projev, velmi užitečná je teleskopická sedlovka s dlouhým zdvihem.

Matěj: V těžších stoupáních trochu chyběl výkon, ale jeho průběh byl příjemně čitelný. Jízdní vlastnosti bez připomínek, blížily se klasickému kolu.

Komplexní hodnocení

Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)

Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

4,4

Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)

Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

4,4

Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)

Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?

4,2

Jízda bez motoru (300 metrů)

Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?

3,6

Hlučnost/vibrace

Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace?

4,4 Ovládání elektrokola

Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?

4,4

Dojezdová vzdálenost: 50 km

Celkový počet bodů: 4,26

Verdikt: I přes tabulkově menší hodnoty výkonu motoru Brose je jeho průběh naladěn tak, že nabídne dostatek síly. Decathlon se cenově nejen v elektrokolech trochu vymyká nastavené cenové hladině, u Rockrideru to není důvod k nedůvěře.

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu