
Firma má inovativní kořeny, hned v úvodu si dala za cíl přinášet místo tehdy běžného hliníku komponenty z karbonu. Přes ně se dostala k závodní cyklistice, produkci strojů pro jezdce různých disciplín a také ke kolům určený nejširší klientele. Nemohla vynechat trend elektrokol, svá kola osazuje kvalitními středovými motory Bafang a Bosch. Thorr má navíc automatické řazení, méně zkušenému jezdci pomáhá, například i tím, že při zastavování samo podřazuje na lehčí převody umožňující snadné rozjetí.
Technický popis:
motor: Bosch Performance CX 5. Gen. * baterie: Bosch PowerTube, 800 Wh * rám: Pells Alu * vidlice: RockShox Psylo Silver, vzduchová, zdvih 130 mm * sedlovka: teleskopická, zdvih 125 mm * kliky: FSA CK-762, 34 z., 165 mm * řazení: TRP Bosch, 1×12 * přehazovačka: TRP Bosch * kazeta: TRP CS-M7000, 11–50 z. * brzdy: Shimano SM-RT64, čtyřpístkové, 203 mm * ráfky: WTB STi30 * pláště: Continental Ruban Shieldwall, 29×2,3″ * velikost: 17“ * hmotnost: 25,1 kg * cena: 114 990 Kč
První dojmy testerů
Karel: Motor i elektrické řazení jedním slovem top. Řazení je třeba nastavit dle priorit jezdce, pro můj styl dával příliš brzo těžší převody. Vlastně mi nechyběl ani displej, minimalistický systém na horní rámové trubce mi stačil. Nikde nic nerachotilo, skvělá vidlice, teleskopická sedlovka, povedený design, samé příjemné dojmy.
Tomáš: Automatické řazení mi jako pohodovému jezdci dokonale vyhovuje, v extrémních situacích si snadno přehodím podle svých představ. Výkon a jízdní projev bez jakýchkoliv připomínek.
Matěj: Nejnovější automatické řazení v kombinaci se silným motorem, svižnou geometrií a stabilním rámem. Příjemné svezení s nikoliv extrémní dynamikou a díky tomu nadprůměrný dojezd. Takhle má vypadat elektrokolo.
František: Super elektro pohon, přes masivní vzhled lehce ovladatelné. Automatické řazení je pro mě otazník, rychlosti se měnily jinak, než bych řešil sám, páčkami lze ale korigovat dle představ.
Komplexní hodnocení
Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)
Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?
5
Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)
Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?
5
Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)
Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?
5
Jízda bez motoru (300 metrů)
Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?
4
Hlučnost/vibrace
Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace?
5
Ovládání elektrokola
Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?
4,4
Dojezdová vzdálenost: 78 km
Celkový počet bodů: 4,73
Verdikt: Pokud se chcete vydat proti proudu početných světových značek, Pells Thorr vás jím provede na nejlepší možné současné úrovni, rychle, silně, pohodlně. Domácí překvapení testu.
Přidat komentář