MTF MOUNT 11.4

před 2 týdny

Společnost Mountfield vtrhla na cyklistický trh se silnou základnou vytvořenou prodejem zahradní techniky. Jeho sílu si vyzkoušel distribucí partnerské značky, později začal s vlastní produkcí klasických kol. K nim přidal v roce 2018 i elektrokola, a to ve všech uživatelských kategoriích. Nevynechal ani produkci karbonových rámů, navíc v kategorii kol nejvíce namáhaných, tedy celoodpružených s vyššími zdvihy. Novinkou je hardtail Mount 11.4 vybavený další novinkou japonského Shimana – systémem automatického řazení Auto Shift a Free Shift. Prvně jmenovaný zajistí zařazení optimálního převodu podle profilu trati a frekvence šlapání, druhý nabízí technologii bezpedálového řazení. Převod se mění, když jezdec nešlape, a pokud například sjíždí z kopce, přehazovačka se automaticky přehodí na větší nebo menší pastorek na kazetě podle rychlosti, takže když bude potřeba znovu šlápnout do pedálů, bude zařazen nejvhodnější převod. A dnes už nikoho nepřekvapí, že systém lze individuálně nastavit přes aplikaci Shimano E-Tube Project.

www.mountfield.cz

Technický popis

motor: Shimano Steps EP8, 250 W, 85 Nm * baterie: Shimano Steps, 630 Wh * rám: Al-6061, db * vidlice: ZOOM VAXA HLO, vzduchová, zdvih 120 mm * kliky: Shimano, 34 z., 170 mm * řazení: Shimano XT Di2, elektronické, 1×11 * přehazovačka: Shimano XT Di2 * kazeta: Shimano Deore, 11–42 z. * brzdy: Shimano MT420, čtyřpístkové, 180 mm * ráfky: Rodi Blackrock * pláště: CST Patrol, 29×2,4″ * velikost: 19,5“ * hmotnost: 25,7 kg * cena: 57 900 Kč + baterie 630 Wh (19 900 Kč)

První dojmy testerů

Eda: Řazení má pozice A1 A2 a manuál. Jednička je sportovnější, řadilo dříve na těžší převody, dvojka byla více do kadence. Při zvýšení rychlosti na rovině řadí jako motorka, rychlosti tam zapadají krásně plynule jedna po druhé. Lehčí převody řadil systém jinak, než bych zvolil sám. Při vypnutém motoru nelze řadit. Při nižší kadenci ukazoval displej něco jako otáčky v autě, když se blížil ukazatel doprava, jezdec věděl, že se bude řadit.

Matěj: Byl jsem zvědavý na automatické řazení, to je velká pomoc pro řadu cyklistů, je třeba ho ale nastavit podle vlastních priorit. V režimu A2 řadí poměrně později, než vyžaduje terén. Změna převodu probíhá v maximálním záběru, což není pro zkušeného cyklistu standard, ale asi na to je systém konstruován. A1 je spíše v úvozovkách silniční záležitost. Kolo jede hezky, geometrie, jízdní vlastnosti i projev vidlice bez připomínek.

Václav: Řazení je krok dopředu, ale jako řada podobných systémů bude fungovat podle individuálního nastavení. Velmi plynulá pomoc motoru, tichý, čitelný.

Ondřej: Autonomní řazení bylo pro můj jízdní styl nastavené „do pomala“, ale jako novinku to oceňuji. O kole pod sebou jsem nevěděl, a to je v testu, kdy se jezdec soustředí na hledání nedostatků, vlastně velmi pozitivní.

 Komplexní hodnocení

Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)

Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

4,25

Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)

Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

4,25

Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)

Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?

4,25

Jízda bez motoru (300 metrů)

Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?

3,25

Hlučnost/vibrace

Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace? 4,25

Ovládání elektrokola

Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?

4

Dojezdová vzdálenost: 41,6 km

Celkový počet bodů: 4,04

Verdikt: Mount posunul o pořádný krok uživatelský komfort, správný převod je nejen příjemný jezdci, ale zejména motoru a baterii. Přičtěte moderní technický i estetický design a je tu další doklad tahu na branku domácí značky.

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu