CANYON GRAND CANYON:ON 9

před 2 týdny

Na začátku byl přívěs, z kterého Roman Arnold prodával na závodech cyklistické komponenty, pak obchod, později malá firma, příběh z knihy s návodem, jak být úspěšný. Za současnou podobou značky, která je řazena právem mezi technologické lídry, stojí neutichající nadšení a práce. Canyon jde vlastní cestou a v mnoha ohledech ukazuje směr dalším, zejména čistým, ale nikoliv samoúčelným designem, a v neposlední řadě i inovativní formou online prodeje. Současnou nejzářivější hvězdou značky je Mathieu van der Poel, fenomenální silniční profesionál. Mezi MTB fanoušky je idolem Fabio Wibmer, ikona freeridu. I z jeho zkušeností těží konstruktéři při přípravě MTB elektrokol, kdy trialová série Grand Canyon:ON reprezentuje kategorii HT se zdvihem 120 mm. Vyladěný motor Bosch nabízí ve spolupráci s mobilní aplikací řadu osobních nastavení, včetně ochrany před krádeží. Technologickou lahůdkou je protiblokovací sytém Bosch eBike ABS.

www.canyon.com/cs-cz

Technický popis

motor: Bosch Performance Line CX * baterie: Bosch, 750 Wh * rám: Alu * vidlice: Fox 34 AWL, vzduchová, zdvih 120 mm * sedlovka: teleskopická * kliky: FSA 745 E-Bike, 36 z. * řazení: Shimano Deore, 1×12 * přehazovačka: Shimano Deore XT * kazeta: Shimano Deore M6100, 11–51 z. * brzdy: Magura CTE ABS, čtyřpístkové, 203 mm * ráfky: Rodi Tryp 30 * pláště: Schwalbe Nobby Nic Performance, 29×2,6″ * velikost: 19,5“ * hmotnost: 25 kg * cena: 90 099 Kč

První dojmy testerů

Václav: Velmi dobré kolo, při maximální asistenci jen malý kontakt s pedálem znamená snahu jet vpřed, ovladatelné.

Ondřej: Super! Zajímavou zkušeností je ABS nastavené nejměkčeji, skutečně nelze zablokovat přední kolo, a to je bezpečné. Skvělá geometrie, jízdní vlastnosti hravé, veselé kolo i v terénu. Motor je tichý, má čitelný projev, na limitu zpomaluje velmi plynule, nekopne, nezatáhne za nohy,

Matěj: Naprosto úžasné kolo, super geometrie, jede jako klasické kolo, což u elektrokol není vždy pravidlo. ABS je skvělé pro běžného uživatele, v plné rychlosti jsem zkusil na štěrku brzdit, jen to lehce cukne a plynule přibržďuje. Pro techničtější ježdění bych si to v některých terénech vypnul, ale to je věc stylu.

Eda: Je snadné se do něj zamilovat. Náběh motoru dokonalý, při překonání limitu žádný citelný rozdíl. Hravé, skvěle ovladatelné, zejména na trailu. Tam mi ABS moc nesedělo, ale pro běžný provoz je to jistě užitečný prvek.

Petr Š.: Jede parádně, lehké. Chyběl mi displej.

Komplexní hodnocení

Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)

Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

5

Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)

Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?

5

Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)

Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“?

5

Jízda bez motoru (300 metrů)

Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?

3,5

Hlučnost/vibrace

Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace?

4,33 Ovládání elektrokola

Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat?

3,66

Dojezdová vzdálenost: 56,5 km

Celkový počet bodů: 4,42

Verdikt: Německá firma za krátký čas dohnala světové technologické cyklistické lídry, stejně jako řada jejich dalších kol má i model Grand Canyon „něco navíc“, co odhalí i méně zkušení jezdci.

oblast dotazu

Přidat komentář

Klikněte zde pro vložení komentáře

Menu